Partnerzy portalu

Terminal w Zduńskiej Woli Karsznicach z finansowaniem z EFRR

Zarząd Województwa Łódzkiego wsparł budowę terminala przeładunkowego w kolejowej dzielnicy Zduńskiej Woli. 46 milionów złotych pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.  

fot. Pixabay

Starania o tę wyczekiwaną przez mieszkańców Zduńskiej Woli inwestycję nabrały tempa wkrótce po tym, jak Grzegorz Schreiber objął funkcję Marszałka Województwa Łódzkiego. Na początku lipca 2019 roku Grzegorz Schreiber zaprosił do Urzędu Marszałkowskiego przedstawicieli największych spółek PKP oraz starostę zduńskowolskiego i prezydenta Zduńskiej Woli na robocze rozmowy. Wówczas ze strony kolejowych spółek padła deklaracja o budowie portu multimodalnego w Karsznicach.

–  Od wielu, wielu lat ta inwestycja była marzeniem. Samorząd miejski i powiatowy poczynił kroki, ale trzeba też jasno powiedzieć, że w tej kadencji Samorządu Wojewódzkiego uczyniono ten krok najważniejszy. Ta budowa to nie tylko szansa na rozwój powiatu, subregionu ale to jest inwestycja o charakterze strategicznym wojewódzkim, która będzie oddziaływać również na całą Polskę. W imieniu własnym i w imieniu Prezydenta i myślę, że w imieniu wszystkich mieszkańców Zduńskiej Woli i powiatu, dziękuję za doprowadzenie tej trudnej inwestycji do końca, bo wierzę w to, że po postępowaniu przetargowym niebawem będziemy mogli wszyscy obserwować jak ten port będzie powstawał. Jest to ważna rzecz i bardzo istotna rzecz z punktu widzenia całego województwa, bardzo serdecznie dziękuje panu marszałkowi –  podkreślił Paweł Szewczyk, wiceprezydent Zduńskiej Woli.

Terminal multimodalny w Karsznicach ma być jednym z największych centrów logistycznych w Polsce. Sprzyjać temu będzie położenie przy ważnej dla całej Europy linii kolejowej nr 131 oraz w bliskim sąsiedztwie trasy ekspresowej S8, a w trochę dalszym – trasy ekspresowej S14 oraz autostrad A1 i A2. Zostanie zbudowany na liczącym około 22 hektarów terenie należącym do kolei. Kontenery będą tu przeładowywane z pociągów na samochody ciężarowe  i odwrotnie. Termin zakończenia inwestycji określono na 31 października 2023 r.

Zabierając głos prezes zarządu PKP Cargo podziękował za zaproszenie na dzisiejsze spotkanie. – Prezesem spółki jestem od niedawna i jest to pierwsze spotkanie, na którym mogę powiedzieć o planowanej inwestycji. Suchy port w centrum Polski, który dzięki funduszom przekazanym przez Urząd Marszałkowski będziemy mogli realizować, to dla mnie pierwsza tak ogromna inwestycja – mówił Dariusz Seliga, prezes Zarządu PKP Cargo. – To będzie krwiobieg dla tego regionu. My zrobimy wszystko, żeby tę inwestycję wykonać w możliwie krótkim czasie, bo jest nam ona bardzo potrzebna, a wręcz niezbędna, biorąc pod uwagę obecną sytuację na Ukrainie.

Źródło: UMWŁ

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close