Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Newag zmodernizuje lokomotywy Cargounit

Tagi: Cargounit, Newag,

Cargounit podpisał z Newagiem umowę na modernizację lokomotyw spalinowych. Kontrakt obejmuje modernizację 15 szt. lokomotyw typu SM24 do typu 6Dg.

fot. Cargounit

Zgodnie z umową, pierwsze lokomotywy zostaną przekazane zamawiającemu w terminie 14 miesięcy od daty podpisania umowy. Dostawa kolejnych planowana jest cyklicznie – 2 szt. miesięcznie, natomiast zakończenie dostaw przewidziane jest w pierwszym kwartale 2024r. Zmodernizowane lokomotywy objęte są 24 miesięcznym okresem gwarancji.

Warto przypomnieć iż zamówione lokomotywy nie są pierwszymi zmodernizowanymi lub wyprodukowanymi przez Newag pojazdami, które spółka Cargounit posiada w swojej ofercie. W przeszłości firma Cargounit zamówiła już 5 szt. lokomotyw 6Dg, 3 szt. lokomotyw elektrycznych E4DCUd – Griffin, 3 szt. lokomotyw elektrycznych sześcioosiowych Dragon 1, oraz 4 szt. lokomotyw Dragon 2.

– Powiększymy naszą flotę lokomotyw manewrowych spalinowych o kolejne lokomotywy SM42 6Dg, które cieszą się dobra opinią użytkowników oraz wpisują się w politykę obniżania emisyjności transportu poprzez zastosowanie nowoczesnego silnika spalinowego spełniającego najnowsze normy emisji spalin. Cargounit będzie jedynym podmiotem na polskim rynku, który będzie oferował na wynajem zmodernizowane lokomotywy manewrowe SM42 6Dg. – powiedział Łukasz Boroń prezes Cargounit.

Zgodnie ze strategią modernizacji floty lokomotyw, Cargounit inwestuje w nowoczesne lokomotywy jedno i wielosystemowe oraz modernizację lokomotyw manewrowych spalinowych. Zmodernizowana lokomotywa SM42 6Dg jest najbardziej rozpowszechnionym modelem zmodernizowanej lokomotywy spalinowej manewrowej w Polsce z ponad 190 lokomotywami poruszającymi się po polskich torach. Zmodernizowana lokomotywa SM42 6Dg w porównaniu do SM42 6D przed modernizacją, dzięki zastosowaniu nowoczesnego silnika spalinowego spełniającego normy emisji spalin Stage 5, oferuje szereg korzyści dla przewoźników kolejowych m.in. obniżone o blisko 30% zużycie oleju napędowego oraz 77% niższe zużycie oleju silnikowego.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close