Forth Ports zamawia wozy bramowe nowej generacji
Forth Ports, główny operator portów w Wielkiej Brytanii, zarezerwował 12 nowych wózków bramowych Kalmar z grupy Cargotec. Maszyny spalinowo-elektryczne nowej generacji zastąpią przestarzałe urządzenia w terminalu kontenerowym w Tilbury pod Londynem. Nowe wózki pomogą także w przeładunkach rosnących wolumenów w Grangemouth, największym terminalu kontenerowym i chłodniczym w Szkocji.
Do końca 2022 roku Kalmar dostarczy 12 wózków bramowych do Forth Ports. Siedem maszyn zostanie rozmieszczonych w londyńskim terminalu kontenerowym w porcie Tilbury, a pozostałe pięć w porcie w Grangemouth pod Edynburgiem. „”Cieszymy się, że dzięki realizacji tego nowego zamówienia wzmocnimy naszą długoletnią i udaną współpracę z Forth Ports, która rozpoczęła się w 2005 roku. Maszyny ósmej generacji zawierają szereg udoskonaleń i ulepszeń opracowanych w ścisłej współpracy z klientami i okazały się niezawodnym i godnym zaufania wyborem” – zauważył Mikko Mononen, wiceprezes Kalmar ds. sprzedaży w regionie EMEIA.
Różne zastosowanie
Porty Forth będą korzystać z bardzo wydajnych, zwrotnych wozów bramowych firmy Kalmar do różnych celów. W Londyńskim Terminalu Kontenerowym, największym z ośmiu terminali należących do Forth Ports o rocznej przepustowości 16 mln ton, nowe maszyny zastąpią część obecnej floty składającej się z ok 40 wózków Kalmar Straddle Carriers. Port of Grangemouth, położony w połowie drogi między Glasgow a Edynburgiem, wdroży zamówione pojazdy, aby sprostać rosnącemu ruchowi towarowemu, który stanowi aż 30 procent produktu krajowego brutto Szkocji.