Terberg testuje autonomiczny ciągnik terminalowy w ruchu mieszanym
Terberg Group, holenderski producent pojazdów specjalistycznych dla różnych branż, przeprowadził nową rundę testów swojego autonomicznego ciągnika terminalowego. Bezzałogowy pojazd jechał na terminalu kontenerowym w ruchu mieszanym. Testy potwierdziły, że autonomiczne ciągniki terminalowe mogą być bezpiecznie obsługiwane razem z pojazdami konwencjonalnymi bez rozdzielania tych dwóch rodzajów ruchu.
W maju 2022 r. Terberg Group przeprowadziła serię testów swojego autonomicznego ciągnika terminalowego, wyposażonego w technologię bez kierowcy EasyMile, w terminalu Lineage Logistics w Vlissingen w Holandii. W pełni zautomatyzowany pojazd elektryczny wykonywał autonomiczne operacje w środowisku terminalu kontenerowego o mieszanym ruchu, obok innych ciężarówek, pojazdów i pieszych. Ciągnik otrzymał zlecenie od Systemu Operacyjnego Terminala (TOS), a następnie pojechał we właściwe miejsce, w którym kontener był ładowany lub rozładowywany przez RTG, Reach Stacker lub dźwig portowy (MHC). Po przeprowadzeniu eksperymentu Grupa Terberg uzyskała kolejną zgodę na dalszy rozwój ciągników bezzałogowych i ich wdrożenie w terminalach intermodalnych w celu zwiększenia wydajności, zmniejszenia ryzyka osób pracujących w niebezpiecznym środowisku i przezwyciężenia niedoboru kierowców.
Projekt Transportu Autonomicznego Living Lab
Testy, które zostały przeprowadzone we Vlissingen, są częścią projektu Living Lab Autonomous Transport Zeeland, którego celem jest opracowanie innowacyjnego rozwiązania transportowego, w którym autonomiczny (tj. bez kierowcy) ciągnik może bezpiecznie jeździć w terminalu kontenerowym o ruchu mieszanym. Projekt jest wspierany przez Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego, rząd holenderski oraz Prowincję Zelandii w ramach programu rozwoju regionalnego OPZuid