W terminalu HHLA w Muuga zainstalowano dwie większe suwnice nabrzeżowe
W terminalu HHLA w estońskim porcie Muuga zainstalowano dwie suwnice nabrzeżowe, które wcześniej pracowały w terminalu Burchardkai w Hamburgu. Urządzenia umożliwią po raz pierwszy obsługę w Estonii kontenerowców o ładowności 14 000 standardowych kontenerów (TEU) .

31 maja suwnice bramowe zostały oficjalnie ochrzczone przez estońskiego ministra gospodarki i komunikacji Taavi Aasa oraz dyrektora generalnego HHLA TK Estonia Riia Sillave. — Nowe, większe suwnice bramowe pomogą HHLA TK w pełni wykorzystać swój potencjał do obsługi istniejących i przyszłych strumieni ładunków. Zainwestowaliśmy ponad pięć milionów euro, aby móc obsługiwać statki mieszczące cztery razy więcej kontenerów niż statki, które obecnie mogą cumować w Muuga. W przyszłości połączenia w Muuga będą bardziej atrakcyjne i wydajne dla globalnych firm żeglugowych. Dzięki wzrostowi zdolności przeładunkowych możliwości Estonii jako multimodalnego węzła logistycznego w Europie Północnej znacznie wzrosną — skomentowała Angela Titzrath, dyrektor generalna HHLA.
Dotychczas w Muuga obsługiwane były głównie feedery o maksymalnej pojemności 3500 TEU. Obecnie port może przyjmować statki o pojemności do 14 000 standardowych kontenerów (TEU). Trzy istniejące już specjalne suwnice kontenerowe zostały uzupełnione o dwie znacznie większe, które mogą obsługiwać statki z maksymalnie 21 rzędami kontenerów. Były one wcześniej używane w hamburskim terminalu kontenerowym Burchardkai. Z nośnością 70 ton, wysokością 73 metrów i wysokością podnoszenia 50 metrów, są to jedne z największych suwnic kontenerowych w regionie Morza Bałtyckiego.
W 2018 roku HHLA nabyła estoński terminal wielofunkcyjny w Muuga i od tego czasu zintegrowała go ze swoją siecią. Port Muuga jest głównym portem cargo w Estonii. Jego siłą jest centralne położenie na skrzyżowaniu kanałów logistycznych. HHLA TK Estonia jest wyraźnym liderem na rynku przeładunku kontenerów w Estonii i obsługuje fracht drobnicowy, masowy i RoRo.