Terminal kontenerowy NTB w Bremerhaven zamawia hybrydowe wozy bramowe Kalmar
North Sea Terminal Bremerhaven, największy obiekt kontenerowy w porcie Bremerhaven wdraża rozwiązania przyjazne środowisku. Dlatego operator terminalu zakupił od firmy Kalmar 27 hybrydowych wozów bramowych, które są bardziej wydajne i zrównoważone w porównaniu z pojazdami konwencjonalnymi.

NTB North Sea Terminal Bremerhaven GmbH & Co., która zarządza tytułowym terminalem kontenerowym w porcie Bremerhaven, zdecydowała się przejść z pojazdów konwencjonalnych na hybrydowe. W 2023 r. niemiecki terminal otrzyma 27 hybrydowych wozów bramowych firmy Kalmar, części Cargotec, fińskiej grupy produkującej urządzenia terminalowe.
„Ta inwestycja w technologię hybrydową pomoże nam utorować drogę do bardziej ekologicznej przyszłości w naszym terminalu. Jesteśmy przekonani, że wysoka wydajność nowych wozów bramowych Kalmar zapewni nam zdolność do dalszego zapewniania doskonałej obsługi klienta również w przyszłości” – powiedział Sören Krüger, dyrektor generalny ds. finansów i administracji w NTB.
Hybrydowe pojazdy Kalmar
Każdy hybrydowy pojazd ciężarowy Kalmar jest w stanie zredukować emisje nawet o 40 procent, wykorzystując system zasilania regeneracyjnego w połączeniu z wysoce wydajnym silnikiem wysokoprężnym, który zużywa mniej paliwa. Pojazdy pracują również bardzo cicho. Ponadto hybrydowe wozy bramowe wyposażone są w rozwiązanie Kalmar AutoStrad, które jest dedykowane do automatyzacji operacji przeładunkowych kontenerów na terminalach. Powoduje to zmniejszenie zanieczyszczenia światłem, ponieważ pojazdy mogą bezpiecznie przenosić kontenery w ciemności.