METRANS rozpoczął przewozy na korytarzu transkaspijskim
Spółka METRANS uruchomiła przewozy ładunków między Europą a Chinami przez korytarz transkaspijski i rumuński port Konstancja. Pilotażowy pociąg był wykorzystany w 100%.

W związku z wojną w Ukrainie na trasach kolejowych na Nowym Jedwabnym Szlaku pojawiły się zakłócenia. Dotychczas METRANS obsługiwał połączenia przez Rosję i Małaszewicze lub przez terminal Dobrá w pobliżu miejscowości Čierna nad Tisou w Słowacji. Jak zaznacza spółka ruch na tych szlakach nie został wstrzymany jednak nie ma już widocznej wcześniej wzrostu przewozów. Z tego powodu METRANS intensywnie współpracował ze swoimi partnerami, aby znaleźć nową trasę i alternatywą dla standardowego korytarza północnego
Udało się to zrobić w pierwszej połowie maja, kiedy powstała nowa brama do Europy dla przepływ towarów z Chin otwarta dla METRANS. To jest tak zwany Korytarz Środkowy. Kontenery z Chin docierają na wschodnie wybrzeże Morza Czarnego, przeprawiane się przez nie statkiem i trafiają na europejskie wybrzeże w rumuńskim porcie Konstancja. Stamtąd METRANS przejmuje kontenery i transportuje je dalej w głąb Europy.
— Pociąg pilotażowy był pełny w 100% i pomimo dłuższego czasu przejazdu niż trasa północna, to dotarł do stacji docelowej w Mannheim w Niemczech zgodnie ze standardami METRANS na czas. Dzięki temu byliśmy w stanie elastycznie reagować na pojawiające się warunki i zapewnić naszym klientom nową i alternatywną trasę dla przewozu to warów z i do Azji — komentuje przewoźnik.