Real Logistics rozwija usługi wynajmu, sprzedaży i przechowywania kontenerów
Ogólnego przeznaczenia, izotermiczne, do ładunków suchych masowych, płytowe i typu płytowego, zbiornikowe, specjalistyczne czy lotnicze – rodzajów kontenerów, ze względu na przeznaczenie i zastosowanie różnych rozwiązań konstrukcyjnych, jest wiele. To właśnie kontener, zgodnie z danymi Urzędu Transportu Kolejowego, jest najczęściej wykorzystywaną jednostką ładunkową w transporcie intermodalnym.

Pierwsze na świecie kontenery pojawiły się na początku XX wieku w Nowym Jorku. Służyły one głównie do transportu drogą lądową różnego rodzaju sprzętów i narzędzi oraz przedmiotów o dużych gabarytach. Dziś, dzięki specjalnie przystosowanym urządzeniom przeładunkowym (np. suwnicy bramowej) można je swobodnie przemieszczać pomiędzy jednym, a drugim środkiem transportu.
Wymiary kontenerów
Poszczególne typy kontenerów różnią się wielkością i ładownością. W Europie najczęściej wykorzystywane są trzy rodzaje kontenerów: 20’ Standard; 40’ Standard oraz 40’ High Cube (HC). Kontenery uniwersalne służą do transportu wszystkich ładunków drobnicowych. Często wykorzystywane są do przewozu takich towarów, których duża masa nie pozwala na ich transport w znaczących ilościach. Modyfikacje takich kontenerów umożliwiają również podróż ładunków luzem, np. sypkich lub ciekłych. Tara kontenerów uniwersalnych waha się od 2t do 3.5t, a ich średnia ładowność to 21.8t. Maksymalna ładowność dla kontenera 40’ HC wynosi 35,5t. Do grupy kontenerów uniwersalnych zaliczają się jeszcze m.in. kontenery z otwartym dachem, przeznaczone głównie do przewozu ładunków, które przekraczają wysokość standardowego kontenera, ładowanych od góry (np. suwnicą) lub takich, których nie można załadować do standardowego kontenera ze względów manipulacyjnych. To ważne, aby odpowiednio dobrać kontener, bo tylko właściwie dobrany zapewni produktom bezpieczną podróż oraz usprawni zarówno ich załadunek jak i rozładunek.
Sprzedaż i wynajem kontenerów
Idąc za potrzebami rynku, Real Logistics, poszerzyło portfolio swoich usług o wynajem, przechowywanie, kupno i sprzedaż kontenerów w Europie i Chinach. Aktualnie firma ma w obrocie ponad 350 jednostek. – Oferujemy wypożyczenie kontenerów 40’HC w celu realizacji importu towarów do Polski (Łódź, Małaszewicze, Warszawa). Na tę chwilę nasza oferta dotyczy głównie transportu z Chin, lecz dynamicznie ją rozwijamy – wskazuje Kamil Kuźniar, specjalista ds. kontenerów Real Logistics.
Kontenery pod wynajem są dostępne w kilku miastach Państwa Środka: Chengdu, Guangzhou, Shanghai, Ningbo, Qingdao, Tianjin i Xi’an. Firma posiada 13 depotów, 8 w Polsce (Gdynia, Gdańsk, Poznań, Wrocław, Warszawa, Łódź, Małaszewicze i Sławków) i 5 na terenie Europy (Praga, Budapeszt, Mediolan, Duisburg i Hamburg). Atrakcyjne lokalizacje depotów, konkurencyjne THC, możliwość długoterminowego przechowywania oraz przeglądy i naprawy uszkodzonych kontenerów sprawiają, że Real Logistics ugruntowała pozycję rzetelnej i sprawdzonej marki. – W Real Logistics rozumiemy potrzeby klientów, staramy się być elastyczni i znajdywać rozwiązania w nietypowych sytuacjach. Jesteśmy rzetelnym, punktualnym i godnym zaufania partnerem biznesowym – ocenia Kamil Kuźniar.
Kontener w oryginalnym kolorze
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, Real Logistics rozpoczął produkcję własnych kontenerów w Chinach. O oryginalnym, antracytowym kolorze. – Wielu naszych klientów zwraca uwagę na kolor kontenerów. Często dlatego, że są one przeznaczone pod jakiś konkretny projekt. Najbardziej popularne są niebieskie i brązowe. My do obiegu wprowadziliśmy kontenery antracytowe, i mogę śmiało powiedzieć, że popyt na nie jest ogromny. To perły wśród kontenerów, praktycznie schodzą od ręki – zaznacza specjalista ds. kontenerów Real Logistics.
Ceny wynajmu i kupna kontenerów różnią się. Zależą m.in. od ich jakości (od tego czy kontener jest nowy, czy używany), czy sytuacji na rynku i ceny frachtów.
