Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Porty Gdynia i Tallin podpisały list intencyjny w sprawie współpracy w dziedzinie gospodarki wodorowej

Przedstawiciele Zarządu Spółek z Portu Tallin oraz z Zarządu Morskiego Portu Gdynia SA podpisali list intencyjny w sprawie współpracy w dziedzinie gospodarki wodorowej.

  • Celem współpracy jest wola wspólnej realizacji projektów związanych z produkcją, magazynowaniem i dystrybucją „zielonego” wodoru oraz wykorzystaniem paliw zeroemisyjnych w kreowaniu wartości dodanej w logistycznych łańcuchach dostaw towarów i usług, a także wymiany informacji w zakresie innowacyjnych projektów rozwojowych związanych z wykorzystaniem paliw zeroemisyjnych na potrzeby portów morskich oraz szeroko pojętej gospodarki morskiej.

Oba porty są mocno zaangażowane w rozwój gospodarki nisko i zeroemisyjnej. Port Tallin posiada strategię wodorową zawierającą plany realizacji projektów związanych z produkcją oraz dystrybucją „zielonego” wodoru w celu zastosowania go w szeroko pojętej branży morskiej („Hydrogen will help Port of Tallinn create new value chains and economic opportunities and in doing so reach carbon neutrality”). Port Gdynia jest inicjatorem działań związanych z powołaniem hubu wodorowego na terenie Portu Gdynia, służącego dekarbonizacji terminali portowych (w szczególności  wykorzystywaniu wodoru do celów zasilania pracujących w nich urządzeń i sprzętu), produkcji i magazynowaniu „zielonego” wodoru w bliskim sąsiedztwie portu, a także wykorzystaniu wodoru oraz innych paliw zeroemisyjnych (amoniaku, metanolu) do napędu statków zawijających do Portu Gdynia. Hub wodorowy jest elementem realizowanego programu Transformacji Paliwowo-Energetycznej.

Zarówno Port Tallin jak i Port Gdynia dążą do wspólnej realizacji projektów z zakresu produkcji, dystrybucji i magazynowania „zielonego” wodoru oraz chcą kreować wartość dodaną w logistycznych łańcuchach dostaw towarów i usług. W ramach rozwoju gospodarki wodorowej i zeroemisyjnej wpisuje się również upowszechnienie amoniak i metanolu jako paliw dedykowanych dla branży morskiej.

Zeroemisyjnośc na terenie Portów to między innymi aspekt ekologiczny, spełnienie coraz bardziej rygorystycznych norm środowiskowych i potencjalna dywersyfikacja źródeł paliwa. Działania te posiadają wymiar strategiczny dla całej branży paliwowo-energetycznej. Porty morskie wykazują duży potencjał jako miejsca do animacji działań związanych z początkową fazą rozwoju gospodarki wodorowej z uwagi na fakt obsługi różnych środków transportu związanych z obsługa ładunków i pasażerów.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close