Cargotec dostarczy wyposażenie RoRo dla polskich promów

MacGregor, część Cargotec, została wybrana na dostawcę kompleksowych pakietów wyposażenia RoRo dla trzech statków budowanych na zlecenie spółki Polskie Promy. Będą to promy napędzane czterema silnikami LNG typu dual-fuel ze wspomaganiem akumulatorowym (hybrydowym). Dwie jednostki będą pływać w barwach Unity Line a trzecia Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.
Promy typu RoPax będą budowane w Remontowej Stoczni Remontowej, największej stoczni polskiego koncernu stoczniowego Remontowa Holding, dla polskiej firmy promowej Polskie Promy, będącej częścią Polskiej Żeglugi Morskiej (PŻM). Zamówienie zostało zaksięgowane w odbiorze zamówień Cargotec w drugim kwartale 2022 r. Zakres dostaw MacGregora obejmuje pomoc w projektowaniu, produkcji, transporcie i instalacji wyposażenia dziobowego i rufowego wraz z wewnętrznymi rampami i drzwiami. Rozwiązanie składanej ramy dziobowej rampy i system samonapinania liny cumowniczej zwiększają wydajność, umożliwiając załadunek na dwóch poziomach i skracając czas postoju w porcie.
„Remontowa znana jest z profesjonalizmu, wysokiej jakości i wieloletnich wysiłków na rzecz ochrony środowiska i cieszymy się, że nasza wiedza i wieloletnie doświadczenie skłoniły nas do wybrania nas do dostarczenia tego kompleksowego zestawu wyposażenia RoRo dla tych trzech statków RoPax. Cieszę się również, widząc, że jesteśmy w stanie wspierać koncentrację naszych klientów na zrównoważonym rozwoju, tak jak w tym przypadku, zmniejszając zużycie paliwa poprzez umożliwienie krótszego czasu obsługi w portach ” — mówi Magnus Sjöberg, Senior Vice President, Merchant Solutions Division, MacGregor.