ZUE z najtańszą ofertą na budowę terminalu w Zduńskiej Woli Karsznicach
PKP Cargo Terminale podało informację z otwarcia ofert w przetargu na budowę terminala multimodalnego w Zduńskiej Woli Karsznicach. Najkorzystniejszą ofertę złożyło ZUE.

Wartość najkorzystniejszej oferty w przetargu na budowę nowego terminalu w województwie łódzkim wynosi 10,2 mln zł. Budżet zamawiającego natomiast określono na 67,7 mln zł brutto. Wcześniej informowano, że budowa tego obiektu kosztować ma ponad 100 mln zł, a 47 mln zł mogą pokryć fundusze europejskie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.
W Zduńskiej Woli Karsznicach na działce należącej do PKP S.A. powstać ma nowoczesny terminal intermodalny wyposażony m.in. w dwie suwnice kolejowe, bocznicę z 9 torami, plac rozładunkowy i składowy oraz towarzysząca infrastruktura drogowa i parkingowa. Docelowa pojemność obszarów składowych portu mogłaby wynieść 4500 TEU, natomiast możliwości przeładunkowe portu osiągnąć miały docelowo 220 tys. TEU rocznie.
Pierwotnie projekt ten realizować miała spółka Centralny Terminal Multimodalny utworzona przez PKP S.A. i PKP Cargo, która starała się o dofinansowanie z RPO woj. łódzkiego w ramach poprzedniej perspektywy finansowej UE. Jednak projekt wówczas nie otrzymał dofinansowania. Władze Zduńskiej Woli oraz zarząd województwa chcą jednak by inwestycja była finansowana z funduszy unijnych, dlatego ogłoszono nabór pozakonkursowy. Nowym inwestorem projektu jest spółka PKP Cargo Terminale.
Terminal w Zduńskiej Woli Karsznicach powstać ma na styku linii kolejowej nr 131 łączącej Śląsk z Trójmiastem oraz linii Warszawa — Wrocław. Będzie to jeden z największych terminali przeładunkowych w środkowej Polsce o znaczeniu hubu ponadregionalnego.