Partnerzy portalu

Rozpoczęcie badań dna pod budowę Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia

Tagi: Port Gdynia,

3 maja 2022 rozpoczęły się badania ferromagnetyczne dna morskiego, gdzie planowana jest budowa pirsu zewnętrznego Portu Gdynia. Po realizacji badań ferromagnetycznych, ruszą badania geologiczne.

Trwające prace są w ramach przetargu z końca roku 2021 na wykonanie prac geologicznych oraz opracowanie niezbędnej dokumentacji geologiczno-inżynierskiej i rozpoznanie ferromagnetyczne dna morskiego. Są to bardzo ważne działanie mające na celu zbadanie całej powierzchni akwatorium, na terenie którego miałyby powstać falochrony i pirs zewnętrzny.

– Jest to kolejny krok na etapie przygotowania dokumentacji do uruchomienia projektu uniwersalnego pirsu zewnętrznego w Porcie Gdynia – komentuje Maciej Krzesiński, dyrektor ds. handlowych Zarządu Morskiego Portu Gdynia. – Badania są niezbędne do pobrania odpowiednich próbek, które następnie przekażemy do analiz. Na tej podstawie powstanie dokumentacja geologiczno-inżynierska, która zostanie przedłożona do zatwierdzenia w Ministerstwie Klimatu i Środowiska – dodaje.

Uniwersalny pirs zewnętrzny na kolejne lata rozwoju portu

Budowa Portu Zewnętrznego to najważniejszy projekt w historii Portu Gdynia od czasu jego wybudowania. Projekt ten, przewidziany do realizacji w partnerstwie publiczno-prywatnym, obejmuje budowę nowego uniwersalnego pirsu portowego. Sposób jego wykorzystywania zostanie określony przez jego przyszłego operatora. Obecnie Zarząd Morskiego Portu Gdynia jest w trakcie procesu jego wyboru.

Jednocześnie realizowanych jest szereg inwestycji dostępowych oraz ułatwiających obsługę przyszłego terminalu – inwestycje w infrastrukturę kolejową w Porcie Gdynia i na jego zapleczu. Zwiększy to przepustowość i pozwoli na bezproblemową obsługę Portu Zewnętrznego. Dostosowywana jest jakość infrastruktury do rosnących oczekiwań rynku. Poprzez inwestycje poprawia się pozycja konkurencyjna portu w basenie Morza Bałtyckiego. Co więcej, nowe falochrony staną się osłoną dla całego portu, który jest portem o strategicznym znaczeniu dla funkcjonowania polskiej gospodarki. Realizacja inwestycji wzmacnia rolę Polski w transeuropejskiej sieci transportowej. Budowa Portu Zewnętrznego niweluje ograniczenia dla dalszego rozwoju Portu Gdynia i stwarza podstawy do sprawnego funkcjonowania portu w przyszłości. Inwestycja ponadto zwiększy potencjał przeładunkowy i konkurencyjność Portu Gdynia w rejonie Morza Bałtyckiego.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close