Partnerzy portalu

Hupac zbuduje dwa nowe terminale intermodalne we Włoszech

Tagi: Hupac,

Ponieważ transport kombinowany na osi północ-południe, zwłaszcza przez Alpy, ma dla Hupac kluczowe znaczenie, szwajcarski operator intermodalny będzie nadal inwestował w rozwój sieci terminali w tym kierunku. Co najmniej dwa nowe terminale powstaną we Włoszech do 2025 roku. Nowe inwestycje zaplanowano już w Polsce, Niemczech, Szwajcarii i innych krajach europejskich.

fot. Hupac

Hupac, szwajcarski operator intermodalny, przedstawił swoje kluczowe inwestycje do 2026 roku. „Podstawowymi elementami są zorientowany na popyt rozwój sieci transportu kombinowanego oraz inwestycje we własne zasoby, takie jak terminale, wagony i IT ”, stwierdziła firma.

W zakresie rozwoju sieci terminali Hupac planuje realizację kilku projektów. Do 2025 roku w północnych Włoszech powstaną dwa nowe duże obiekty, a mianowicie na stacjach Milano Smistamento i Piacenza. Będą one budowane i obsługiwane we współpracy z Mercitalia Logistics, dedykowaną spółką zależną Grupy Mercitalia (Gruppo FS Italiane).

Hupac buduje również swój pierwszy w Polsce terminal intermodalny w Brwinowie pod Warszawą. Projekt zostanie ukończony do końca roku. Kolejną inwestycją jest wyposażenie terminalu Novara CIM w suwnice bramowe do 2025 roku. Pozwoli to szwajcarskiemu operatorowi na znaczne zwiększenie przepustowości istniejącego obiektu. Ponadto Hupac będzie uczestniczyć w dwóch projektach budowlanych: terminalu Duisburg Gateway w Niemczech (do 2025 r.) oraz Basel North Gateway w Szwajcarii (do 2026 r.).

Inwestycje w innych obszarach

Inwestycje Hupac w innych obszarach obejmują transformację cyfrową i powiększenie floty wagonów. Pierwsza kwestia dotyczy standaryzacji formatów danych na europejskim rynku transportu kombinowanego. Wraz z partnerami Hupac od 2019 r. inwestuje w konsorcjum EDIGES, aby przyspieszyć cyfryzację międzysektorową. Nowo opracowany system umożliwi płynne śledzenie łańcucha intermodalnego i ułatwi zarządzanie nim. W 2022 roku zostanie powołana wspólna spółka operacyjna, której celem będzie promowanie wykorzystania i dalszego rozwoju systemu jako otwartej platformy. Jeśli chodzi o tabor wagonowy, do 2026 r. zostanie on powiększony o kolejne 1000 jednostek własnych oraz dodatkowe wagony wynajmowane (obecny tabor firmy liczy ok. 8100 wagonów).

Rosnący popyt na transport kombinowany

W 2021 roku Hupac przewiózł 1 123 600 przesyłek drogowych w transporcie kombinowanym drogowo-kolejowym oraz morskim transporcie śródlądowym. Oznacza to wzrost o 10,7%, czyli około 100 000 ciężarówek w porównaniu z rokiem poprzednim. Osiągając taki wynik, szwajcarska firma przekroczyła wielkość ruchu sprzed pandemii o prawie 10 proc. Ponad połowę wolumenu przewozów kombinowanych firmy, czyli 597 500 przesyłek drogowych, generuje ruch transalpejski przez Szwajcarię (wzrost o 11 proc.) lub Austrię (wzrost o 7,8 proc.).

Dlatego też wspomniane inwestycje w sieć terminali są ważne dla szwajcarskiej firmy. „Strategia rozwoju Hupac opiera się na mocnych stronach, które były budowane przez wiele lat. Strategia 2026 koncentruje się na wzmocnieniu podstawowej działalności na osi północ-południe i rozszerzeniu sieci na osie o dużym potencjale wzrostu, takie jak Europa południowo-wschodnia, południowo-zachodnia i północno-wschodnia” – powiedział Hupac. Operator intermodalny koncentruje się również na połączeniu swojej sieci z kluczowymi portami we Włoszech, Niemczech i Holandii.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close