Partnerzy portalu

Grupa HHLA z wzrostem przychodów w pierwszym kwartale 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 spółka Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) zanotowała pozytywny wynik finansowy. Przychody wzrosły o 10,7% do poziomu 386,2 mln euro. Wpłynęło na to kilka czynników z których najważniejszymi są wzrost wpływów z opłat za składowanie kontenerów w terminalach oraz rozwój segmentu intermodalnych przewozów kolejowych. Wynik operacyjny EBIT grupy HHLA w pierwszym kwartale wzrósł o 15,9% i osiągnął wielkość 53,7 mln euro.

— Niepewność na światowych rynkach wywołana pandemią koronawirusa została dodatkowo wzmocniona przez eskalację konfliktu rosyjsko-ukraińskiego. Od kilku miesięcy mamy do czynienia z ogromnymi opóźnieniami statków w wyniku zakłóceń w łańcuchu dostaw, co doprowadziło do zaległości kontenerowych w porcie w Hamburgu. Jednak niezależnie od trudnych, niespokojnych czasów, HHLA dobrze wystartowało w roku finansowym 2022 — skomentowała Angela Titzrah, przewodnicząca rady zarządzającej HHLA.

Segment logistyki portowej zanotował wzrost przychodów o 10,4% (342 mln euro), choć marża EBIT spadła o 0,3%. Terminale morskie grupy HHLA przeładowały w pierwszym kwartale 1,75 mln TEEU. Głównym czynnikiem napędzającym wzrost przeładunków były przewozy na szlakach z i do Dalekiego Wschodu oraz żegluga feederowa między  Hamburgiem a portami bałtyckimi. Żegluga bliskiego zasięgu w pierwszym kw. 2022 odpowiadała za 21,2% przeładunków terminali morskich HHLA co jest wyższym poziomem niż w poprzednich latach. Pozwoliło to negatywny wpływ sankcji nałożonych przez UE na Rosję. 

Większe przychody terminali

Występujące cały czas opóźnienia w światowej żegludze powodują, że kontenery są dłużej przetrzymywane w terminalach, co z kolei przyczynia się do wzrostu wpływów operatorów terminali z tytułu opłat za składowanie ładunków. W przypadku grupy HHLA wyniosły one 37,8 mln euro w I kw. co oznacza wzrost o 15,5%.

Rozwija się także segment kolejowy grupy reprezentowany przez przewoźnika Metrans. Przewozy kolejowe wzrosły w I kw. o 7,3% (361  tys. TEU) a przewozy intermodalne ogółem o 3,1% (431 tys. TEU). Przychody segmentu intermodalnego wyniosły 138,7 mln euro (wzrost o 11,3%). Jednakże na wynik operacyjny negatywny wpływ miał wzrost cen energii elektrycznej. W efekcie marża EBIT segmentu intermodalnego spadła o 1,7% do poziomu 15,6%

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close