Partnerzy portalu

Port w Göteborgu przygotowuje się do uruchomienia bunkrowania metanolem ze statku na statek

Zarząd portu w Göteborgu, który zarządza największym portem w Szwecji, przygotowuje się do wdrożenia bunkrowania metanolem między statkami. Planuje się, że nowy rodzaj paliwa będzie stosowany na szeroką skalę w ciągu najbliższych dwóch lat. Ponadto władze portu są zainteresowane wprowadzeniem eMetanolu, który produkuje przy pomocy odnawialnych źródeł energii.

fot. Zarząd Portu w Göteborgu

Metanol jest używany w porcie w Göteborgu od 2015 roku, kiedy Stena Line, duży szwedzki operator promowy, zaczął bunkrować swoje statki z autocystern. Teraz zarząd portu zamierza wdrożyć kolejną technologię związaną z metanolem, a mianowicie bunkrowanie ze statku na statek. Jest to część jej strategii dekarbonizacji, której celem jest zmniejszenie śladu węglowego sektora żeglugi morskiej w obszarze portowym o 70 procent do 2030 roku.

X-Press Feeders, największy na świecie niezależny przewoźnik feederowy, wprowadzi na większą skalę metanol jako paliwo żeglugowe już w 2023 roku, uruchamiając osiem kontenerowców napędzanych metanolem o ładowności 1170 TEU na każdy. „Teraz mamy nadzieję, że Maersk, X-press Feeders i wiele innych linii żeglugowych skieruje swoje nowe statki z metanolem na północ Europy i z przyjemnością powitamy ich z otwartymi ramionami w największym porcie w Skandynawii” – powiedział Elvir Dzanic, prezes zarządu Portu w Göteborgu.

W drodze do eMetanolu

Kolejnym etapem wdrażania bunkrowania metanolu między statkami będzie wdrożenie eMetanolu, które zaplanowano na 2024 r. „Planujemy również magazynowanie metanolu na dużą skalę z operatorami magazynów w porcie, gdy pojawi się zapotrzebowanie. Zachęcamy producentów metanolu i interesariuszy z branży do nawiązania kontaktu i rozpoczęcia dialogu z portem w Göteborgu, ponieważ postawiliśmy sobie za cel stać się bunkrem i hubem magazynowym dla metanolu/eMetanolu” – powiedział Christoffer Lillhage, starszy menedżer ds. rozwoju biznesu energetyki w Zarządzie Portu w Göteborgu. Ponieważ do produkcji eMetanolu wykorzystywana jest energia elektryczna ze źródeł odnawialnych, nowe paliwo odegra znaczącą rolę w dekarbonizacji działalności szwedzkiego portu.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close