Partnerzy portalu

Duisport planuje budowę kolejki magnetycznej do transportu kontenerów

Port śródlądowy i hub logistyczny w Duisburgu planuje budowę systemu do transportu kontenerów MagRail opartego na lewitacji magnetycznej. Spółka duisport zawarła w tej sprawie porozumienie o współpracy z dostawcą technologii firmą Nevomo. Nowe rozwiązanie będzie wcześniej testowane na torze doświadczalnym budowanym w Nowej Sarzynie na Podkarpaciu.

MagRail
fot. Nevomo

Technologia kolei magnetycznej nie jest nowym wynalazkiem, gdyż pierwsze takie systemy powstały w latach 60-tych. Jak do tej pory jednak zastosowano ją w niewielu miejscach, głównie w liniach kolejowych dowożących pasażerów do dużych portów lotniczych. Transport kontenerowy może być nowym obszarem, gdzie lewitacja magnetyczna znajdzie ciekawe zastosowania. Zastosowanie tej technologii do transportowania kontenerów w dużych hubach logistycznych może obniżyć koszty ich działalności i zwiększyć przepustowość. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu silnika liniowego, który pozwala zwiększyć ilość transportowanych ładunków bez konieczności przeprowadzania długich i kosztownych modernizacji linii. MagRail ma oferować możliwość integracji z istniejącymi liniami kolejowymi dzięki czemu może być zastosowany w portach i terminalach, gdyż na jednej linii mogą kursować zarówno konwencjonalne pociągi jak i wagony kolejki magnetycznej.

— Technologia MagRail firmy Nevomo idealnie nadaje się do osiągnięcia naszych celów strategicznych i maksymalizacji wydajności w duisport. Zwiększenie przepustowości i elastyczności istniejącej sieci poprzez zachowanie pełnej interoperacyjności z istniejącymi operacjami ma kluczowe znaczenie dla naszej działalności. Cieszymy się, że możemy rozpocząć współpracę z tak innowacyjną firmą jak Nevomo — komentuje Alexander Garbar, dyrektor ds. rozwoju i strategii korporacyjnej w duisport.

Zautomatyzowany system MagRail

MagRail jest systemem w pełni zautomatyzowanym, cechującym się dużą częstotliwością kursowania pojazdów i możliwością elastycznego dostosowania rozkładów jazdy. Nevomo rozpoczęło w ubiegłym roku we współpracy z firmą Ciech budowę toru testowego dla nowego systemu w miejscowości Nowa Sarzyna na Podkarpaciu. Inwestycja ta jest dofinansowana z Programu Inteligentny Rozwój. Testy technologii zaplanowano na lata 2022 — 2024 a w 2025 r. MagRail ma być gotowy do wdrożeń komercyjnych. 

Duisport nie jest jedynym niemieckim hubem logistycznym zainteresowanym zastosowaniem kolei magnetycznej do transportu kontenerów. W ubiegłym roku operator terminali kontenerowych w Hamburgu, spółka HHLA zawarła porozumienie z amerykańską firmą HyperloopTT ws. zaprojektowania i budowy systemu magnetycznej koleji próżniowej, która ma być wykorzystywana do transportu towarowego.

Czytaj też: HHLA i HyperloopTT zaprezentują innowacyjny system transportu kontenerów

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close