Partnerzy portalu

Rumuni rewitalizują połączenie kolejowe z Ukrainy do portu Galați

Tagi: Rumunia, Ukraina,

Rumunia, zainteresowana przyciągnięciem większej liczby ukraińskich towarów eksportowych do portu w Konstancy, opracowuje nowe rozwiązania transportowe dla ich dostarczania. Obecnie głównymi gałęziami w tym zakresie są transport kolejowy i drogowy. W nadchodzących miesiącach do tej listy może zostać dodana nowa alternatywna droga przez port Galați, który znajduje się nad Dunajem. W tym celu rząd Rumunii planuje modernizację kolei szerokotorowej, która łączy Galați z Mołdawią i Ukrainą.

linia szerokotorowa do portu Galati, fot. Ministerstwo Transportu Rumunii

W połowie kwietnia Ministerstwo Transportu Rumunii rozpoczęło postępowanie przetargowe na modernizację linii kolejowej między Giurgiulești (Republika Mołdawii) a portem Galați. Wykonawcy mogą składać oferty do 19 maja 2022 r. Zgodnie z dokumentacją przetargową projekt składa się z dwóch części: remontu linii szerokotorowej o długości 3,583 km oraz linii normalnotorowej o długości 1,167 km, które biegną z portu na Dunaju. Prace, które szacuje się na 1,289 mln lei rumuńskich bez VAT (około 261 000 euro), mają zostać ukończone w ciągu dwóch miesięcy od daty podpisania umowy. Projekt będzie finansowany przez CFR Infrastructură, zarządcę infrastruktury kolejowej w Rumunii.

Modernizacja kolei szerokotorowej Giurgiulești-Galați pozwoli Rumunii obsłużyć więcej towarów z Ukrainy przez Port Galați i bez przeładunku na granicy z Mołdawią. Budowana za czasów Nicolae Ceaușescu kolej szerokotorowa była wykorzystywana do dostarczania rudy żelaza z Ukrainy do huty Galați (obecnie ArcelorMittal Galați), położonej na zachód od miasta.

Ponieważ port Galați jest w rzeczywistości portem rzecznym, może być używany głównie do przeładunku towarów z wagonów na barki, aby dalej transportować je kanałem Dunaj–Morze Czarne bezpośrednio do portu w Konstancy lub przez Dunaj do Serbii, Węgier i Austrii. W każdym razie, aby zorganizować takie połączone, kolejowo-rzeczne przesyłki z Ukrainy do Konstancy, firmy logistyczne muszą dostosować postępowanie celne z Mołdawią, ponieważ linia kolejowa z Odessy do Galați przebiega na kilku odcinkach przez jej terytorium.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close