Probet-Dasag dostarczył elementy wykończenia i oznakowania dla dworca w Stuttgarcie
Modernizacja dworca głównego w Stuttgarcie jest częścią jednej z najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych w Niemczech: projektu Stuttgart 21, której celem jest poprawa dostępu do transportu kolejowego w Badenii — Wirtembergii. Dla projektantów unowocześnionego wnętrza obiektu priorytetem było zapewnienie dostępności dla osób z ograniczoną mobilnością i niewidomych. W tym zakresie realizatorzy inwestycji skorzystali z doświadczenia firmy Probet-Dasag.

Dworzec w Stuttgarcie jest jednym z największych centrów przesiadkowych w Niemczech. Zabytkowy obiekt został niedawno zmodernizowany aby spełnić wymagania jakie współcześnie stawiane są transportowi publicznemu w zakresie dostępności i ergonomii. Do wykończenia wnętrz wykorzystano elementy dostarczone przez Probet-Dasag, które spełniają bardzo wysokie wymagania stawiane przez Koleje Niemieckie. Polski producent wyrobów z betonu szlachetnego ma duże doświadczenie w realizacji inwestycji kolejowych. Spółka ta dostarczyła elementy nawierzchniowe i wykończeniowe m.in. do dworców we Wrocławiu, Łodzi, Warszawie, a także w Lipsku, Hanowerze i Frankfurcie.
Kolejnym dużym projektem, w którym brał udział producent z Żagania była modernizacja dworca w Stuttgarcie, gdzie dostarczyła 7500 mkw. płyt posadzkowych, 2600 sztuk wielkoformatowych płyt kontrastowych, 2000 mb płyt oznakowania dla niewidomych i 1500 mb okładzin schodowych. Elementy zastosowane w tym projekcie wykonano z betonu szlachetnego, który pozwala projektantom na dużą swobodę wyboru koloru, faktury i kształtu.

— Beton szlachetny jest materiałem, który oprócz walorów estetycznych ma szereg zalet takich jak trwałość, odporność na ścieranie i trudne warunki atmosferyczne, dlatego dobrze sprawuje się w miejscach takich jak perony, czy wnętrza dworców kolejowych— zapewnia Andrzej Chłopek, dyrektor handlowy Probet-Dasag.
Dzięki łączeniu betonu szlachetnego o różnych kolorach można tworzyć kontrasty barwne służące do oznakowania wizualnego. Natomiast odpowiedni kształt pozwala na stworzenie oznakowania dotykowego dla osób niewidomych. Na niemieckim dworcu zastosowano elementy betonowe z wypukłościami podłużnymi na ścieżkach i punktowymi stosowanymi na rozgałęzieniach ścieżek. Probet-Dasag dostarczył też elementy ostrzegawcze z podłużnymi wypukłościami. Projekt dworca oraz wykorzystane materiały spełniają rygorystyczne normy TSI regulujące dostępność infrastruktury kolejowej dla osób z niepełnosprawnościami.
