Partnerzy portalu

Probet-Dasag dostarczył elementy wykończenia i oznakowania dla dworca w Stuttgarcie

Tagi: Probet-Dasag,

Modernizacja dworca głównego w Stuttgarcie jest częścią jednej z najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych w Niemczech: projektu Stuttgart 21, której celem jest poprawa dostępu do transportu kolejowego w Badenii — Wirtembergii. Dla projektantów unowocześnionego wnętrza obiektu priorytetem było zapewnienie dostępności dla osób z ograniczoną mobilnością i niewidomych. W tym zakresie realizatorzy inwestycji skorzystali z doświadczenia firmy Probet-Dasag. 

Dworzec w Stuttgarcie jest jednym z największych centrów przesiadkowych w Niemczech. Zabytkowy obiekt został niedawno zmodernizowany aby spełnić wymagania jakie współcześnie stawiane są transportowi publicznemu w zakresie dostępności i ergonomii. Do wykończenia wnętrz wykorzystano elementy dostarczone przez Probet-Dasag, które spełniają bardzo wysokie wymagania stawiane przez Koleje Niemieckie. Polski producent wyrobów z betonu szlachetnego ma duże doświadczenie w realizacji inwestycji kolejowych. Spółka ta dostarczyła elementy nawierzchniowe i wykończeniowe m.in. do dworców we Wrocławiu, Łodzi, Warszawie, a także w Lipsku, Hanowerze i Frankfurcie. 

Kolejnym dużym projektem, w którym brał udział producent z Żagania była modernizacja dworca w Stuttgarcie, gdzie dostarczyła 7500 mkw. płyt posadzkowych, 2600 sztuk wielkoformatowych płyt kontrastowych, 2000 mb płyt oznakowania dla niewidomych i 1500 mb okładzin schodowych. Elementy zastosowane w tym projekcie wykonano z betonu szlachetnego, który pozwala projektantom na dużą swobodę wyboru koloru, faktury i kształtu. 

— Beton szlachetny jest materiałem, który oprócz walorów estetycznych ma szereg zalet takich jak trwałość, odporność na ścieranie i trudne warunki atmosferyczne, dlatego dobrze sprawuje się w miejscach takich jak perony, czy wnętrza dworców kolejowych— zapewnia Andrzej Chłopek, dyrektor handlowy Probet-Dasag. 

Dzięki łączeniu betonu szlachetnego o różnych kolorach można tworzyć kontrasty barwne służące do oznakowania wizualnego. Natomiast odpowiedni kształt pozwala na stworzenie oznakowania dotykowego dla osób niewidomych. Na niemieckim dworcu zastosowano elementy betonowe z wypukłościami podłużnymi na ścieżkach i punktowymi stosowanymi na rozgałęzieniach ścieżek. Probet-Dasag dostarczył też elementy ostrzegawcze z podłużnymi wypukłościami. Projekt dworca oraz wykorzystane materiały spełniają rygorystyczne normy TSI regulujące dostępność infrastruktury kolejowej dla osób z niepełnosprawnościami.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close