Kombiverkehr uruchamia nowe połączenie intermodalne Niemcy-Szwecja
Ze względu na rosnące zapotrzebowanie klientów z Niemiec i Europy Środkowej na usługi intermodalne z i do Skandynawii, Kombiverkehr uruchomił nowe połączenie kontenerowe między Lubeką w Niemczech a Halmstad w Szwecji. Obecnie serwis ten obejmuje jedną parę pociągów tygodniowo, ale niemiecka firma przygotowuje się do dodania drugiego kursu tygodniowo na nowej trasie.

Kombiverkehr posiada dobrze rozwiniętą sieć połączeń intermodalnych z wieloma krajami europejskimi. Coraz więcej, wielu klientów firmy pyta o nowe usługi do/ze Skandynawii a w szczególności do Szwecji. Obecnie firma z siedzibą we Frankfurcie przewozi naczepy, nadwozia wymienne i kontenery z różnych miejsc w Niemczech do Trelleborga, Malmö, Hallsberga, Göteborga i Sztokholmu. Od 25 kwietnia ruszy nowe połączenie – z Lubeki do Halmstad. Nowa usługa została uruchomiona we współpracy ze Spedition Bode, niemieckim operatorem intermodalnym z Holsztynu, oraz DB Cargo Scandinavia, duńską spółką zależną DB Cargo, która odpowiada za trakcję kolejową na trasie.
Kombiverkehr wybrał centrum logistyczne Port of Halland w Halmstad oraz terminal Lehmann w Lubece jako punkty początkowe i docelowe nowej usługi intermodalnej. Kontenery i naczepy mogą być dalej transportowane przez MegaHub Hannover Lehrte do Werony i dalej do południowych Włoch, a także do Duisburga, Ludwigshafen, Monachium, Rotterdamu i Lovosice w Czechach.
Drugi pociąg
Nowa usługa intermodalna oparta jest na stałych połączeniach kolejowych w Danii. Dzięki temu Kombiverkehr może zapewnić czas tranzytu na trasie Lubeka-Halmstad wynoszący mniej niż 12 godzin. Obecnie firma organizuje jedną parę pociągów tygodniowo w obie strony. Trwają natomiast prace na uruchomieniem drugiego kursu tygodniowo.
„Jesteśmy już w trakcie przygotowań do uruchomienia drugiego cotygodniowego pociągu, który ruszy od połowy bieżącego roku, ponieważ postrzegamy Szwecję jako ważny, rozwijający się rynek intermodalny. Tylko w ubiegłym roku w tym kierunku przewieźliśmy w naszych pociągach ponad 50 000 przesyłek. Wraz z naszymi klientami przeniesiemy więcej ładunków z transportu drogowego na kolej w korytarzu Skandynawia-Morze Śródziemne” – powiedział Alexander Ochs, dyrektor zarządzający Kombiverkehr.