Partnerzy portalu

Lidl usamodzielnia się w kontenerowym transporcie morskim z Azji do Europy

Niemiecka sieć sklepów dyskontowych Lidl, jeden z największych detalistów na świecie, założył własną firmę zajmującą się transportem kontenerowym – Tailwind Shipping Lines (TSL).

Jej celem jest „sprostanie wyzwaniom związanym z łańcuchem dostaw, zmniejszenie opóźnień w dostawach produktów i uniknięcie wysokich stawek frachtowych”, poinformował zarząd. W ten sposób Lidl dołączył do grona wielkich sieci detalicznych, jak Ikea, Walmart i Home Depot, które podczas globalnego kryzysu w łańcuchach dostaw spowodowanych przez pandemię covid-19, zdecydowało się na czarter statkach i samodzielny transport morski. 

Zaczątek własnej floty

Tailwind wyczarterował już trzy kontenerowce i kupił czwarty, poinformowała firma analityczna Alphaliner. Dwie jednostki czarterowane (od Reederei Tamke i Peter Doehle) noszą nazwę Wiking i Jadrana, są siostrzane pod względem pojemności i zabierają po 4 957 TEU, trzecia wynajęta (od Merkur Ocean) o nazwieVinnen zabiera 3 868 TEU. Kupiony (od firmy Peter Doehle) kontenerowiec Talassa jest największy – 5 527 TEU. Alphaliner zasugerował, że statki te prawdopodobnie zostaną rozmieszczone na trasach z Azji do Europy. 

Informację tę potwierdzają też brokerzy Braemar ACM. Według nich, TSL „buduje teraz dedykowaną usługę Azja – Europa”. Natomiast według innej grupy analityków z Linerlytica, Lidl już od grudnia ubiegłego roku obsługuje – prawdopodobnie w celu przetestowania – przewozy towarów z Chin do portów śródziemnomorskich „przy użyciu statku poniżej 1000 TEU”. Usługa jest obsługiwana samodzielnie przez Lidl i nie wiąże się z udziałem przewoźnika oceanicznego. „Celem działalności TSL jest możliwość bardziej elastycznego zarządzania rosnącą ilością różnych produktów w perspektywie długoterminowej” – powiedział Wolf Tiedemann, kierujący operacjami logistycznymi Lidla. 

Lidl

Lidl należący do grupy Schwarz Group. W jej sieci jest ok. 11 200 sklepów w 32 krajach, niedawno wszedł na rynek amerykański. W Polsce Lidl ma już ponad 800 sklepów. Pod względem ich liczby w Polsce Lidl jest numerem dwa wśród sieci handlowych, za Biedronką z grupy Jeronimo Martins, natomiast trzecim pod względem przychodów wśród firm handlowych. W 2020 r. przychody polskiego oddziały wyniosły 5,235 mld euro, wobec 4,76 mld euro rok wcześniej.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close