CargoBeamer będzie produkował wagony do przewozu naczep
Aby wzmocnić transport kombinowany w Europie, CargoBeamer zamierza zorganizować własną produkcję wagonów kieszeniowych, które są kluczowe do przemieszczania naczep koleją. Firma zamierza budować rocznie do 500 wagonów wspomnianego typu w swoim nowym, dedykowanym zakładzie produkcyjnym.

Na początku 2023 r. w niemieckim mieście Erfurt w Turyngii zostanie uruchomiony nowa fabryka wagonów o powierzchni 3000 metrów kwadratowych. Wcześniej miejsce to służyło do montażu lokomotyw. CargoBeamer, operator logistyczny z Lipska, który koncentruje się na transporcie kombinowanym, wyremontuje go i dostosuje do budowy unikalnych wagonów kieszeniowych.
„W ostatnich miesiącach odkryliśmy, że moce produkcyjne wagonów intermodalnych w Europie nie są już wystarczające dla naszych planów i dlatego zdecydowaliśmy się samodzielnie przeprowadzić montaż końcowy naszych wagonów towarowych. Posiadanie pierwszego zakładu produkcyjnego poszerza nasze know-how, pozwala nam aktywnie przeciwdziałać wahaniom rynku i wąskim gardłom w zakresie produkcji, a tym samym zapewnia nasze ambicje rozwojowe na nadchodzące lata – powiedział Philipp Aubert, dyrektor zarządzający CargoBeamer.
Zgodnie z planami firmy, w Erfurcie będzie produkowanych około 500 wagonów kieszonkowych rocznie. Początkowo w Erfurcie zatrudnionych będzie około 15 osób, a w perspektywie średnioterminowej liczba pracowników wzrośnie do około 50.
Wagony do transportu kombinowanego
CargoBeamer będzie produkował wagony kieszeniowe, które zostały zaprojektowane przez tę firmę. Każda jednostka składa się ze stalowej ramy i palety załadunkowej, która umożliwia poziomy, równoległy i zautomatyzowany załadunek na terminal wszelkiego rodzaju jednostek ładunkowych, przede wszystkim naczep.
„Ciężarówka załadowana naczepą podjeżdża pod terminal. Tutaj naczepa stoi na jednym z parkingów. Stąd jest odbierany przez pojazd terminalowy, który umieszcza naczepę na palecie ładunkowej obok torów kolejowych” – wyjaśniła firma. Takie rozwiązanie pozwala operatorowi logistycznemu na znaczne ograniczenie czasu obsługi pociągów. Rozładunek/załadunek 36 naczep z pociągu intermodalnego zajmuje tylko 20 minut.

































