Partnerzy portalu

CargoBeamer będzie produkował wagony do przewozu naczep

Tagi: CargoBeamer,

Aby wzmocnić transport kombinowany w Europie, CargoBeamer zamierza zorganizować własną produkcję wagonów kieszeniowych, które są kluczowe do przemieszczania naczep koleją. Firma zamierza budować rocznie do 500 wagonów wspomnianego typu w swoim nowym, dedykowanym zakładzie produkcyjnym.

fot. CargoBeamer

Na początku 2023 r. w niemieckim mieście Erfurt w Turyngii zostanie uruchomiony nowa fabryka wagonów o powierzchni 3000 metrów kwadratowych. Wcześniej miejsce to służyło do montażu lokomotyw. CargoBeamer, operator logistyczny z Lipska, który koncentruje się na transporcie kombinowanym, wyremontuje go i dostosuje do budowy unikalnych wagonów kieszeniowych.

„W ostatnich miesiącach odkryliśmy, że moce produkcyjne wagonów intermodalnych w Europie nie są już wystarczające dla naszych planów i dlatego zdecydowaliśmy się samodzielnie przeprowadzić montaż końcowy naszych wagonów towarowych. Posiadanie pierwszego zakładu produkcyjnego poszerza nasze know-how, pozwala nam aktywnie przeciwdziałać wahaniom rynku i wąskim gardłom w zakresie produkcji, a tym samym zapewnia nasze ambicje rozwojowe na nadchodzące lata – powiedział Philipp Aubert, dyrektor zarządzający CargoBeamer.

Zgodnie z planami firmy, w Erfurcie będzie produkowanych około 500 wagonów kieszonkowych rocznie. Początkowo w Erfurcie zatrudnionych będzie około 15 osób, a w perspektywie średnioterminowej liczba pracowników wzrośnie do około 50.

Wagony do transportu kombinowanego

CargoBeamer będzie produkował wagony kieszeniowe, które zostały zaprojektowane przez tę firmę. Każda jednostka składa się ze stalowej ramy i palety załadunkowej, która umożliwia poziomy, równoległy i zautomatyzowany załadunek na terminal wszelkiego rodzaju jednostek ładunkowych, przede wszystkim naczep.

„Ciężarówka załadowana naczepą podjeżdża pod terminal. Tutaj naczepa stoi na jednym z parkingów. Stąd jest odbierany przez pojazd terminalowy, który umieszcza naczepę na palecie ładunkowej obok torów kolejowych” – wyjaśniła firma. Takie rozwiązanie pozwala operatorowi logistycznemu na znaczne ograniczenie czasu obsługi pociągów. Rozładunek/załadunek 36 naczep z pociągu intermodalnego zajmuje tylko 20 minut.

Platforma do załadunku naczep fot. CargoBeamer

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close