Pfeifer inwestuje w elektryczne wózki Kalmar
Grupa Pfeifer zajmująca się przetwórstwem drewna w Europie, stopniowo przekształca swoją logistykę w oparciu o gospodarkę o obiegu zamkniętym. Zwraca szczególną uwagę na przeniesienie większej ilości towarów z transportu drogowego na kolejowy, a także na rozmieszczenie bezemisyjnego sprzętu dźwigowego w swoich zakładach w Europie Środkowej. Elektryczny wózek widłowy Kalmar jest ważną częścią tej polityki.

Od prawie dekady Grupa Pfeifer (Pfeifer) rozwija logistykę kolejową swoich produktów z drewna w Europie Środkowej, zwłaszcza w Austrii, Niemczech i Czechach. Wiodąca w Europie firma zajmująca się przetwórstwem drewna przewozi rocznie około 1 miliona ton swoich towarów. W najbliższych trzech-czterech latach planuje podwoić tę liczbę.
Wózki widłowe odgrywają istotną rolę w operacjach załadunku i rozładunku w terminalach firmy w wymienionych krajach, a mianowicie w przeładunku tarcicy i produktów drzewnych. Od 1994 roku firma Pfeifer kupiła ponad 100 wózków widłowych od Kalmar, szwedzkiej filii Cargotec. Wcześniej producent drewna koncentrował się na pojazdach z silnikiem diesla, teraz zamawia te zasilane bateryjnie, starając się zmniejszyć wpływ swojej działalności na środowisko.
W trzecim kwartale br. Pfeifer dołączy do swojej floty trzy nowe średnie elektryczne wózki widłowe Kalmar o udźwigu do 18 ton. Będą kursować w trzech lokalizacjach: dwa pojazdy będą pracować w zakładach w Imst i Kundl w Austrii, a trzeci w Chanovicach w Czechach. „Całkowicie elektryczne wózki widłowe doskonale wpisują się w naszą strategię dążenia do osiągnięcia 100% wartości dodanej z wykorzystywanego przez nas surowca drzewnego oraz naszego oszczędzającego zasoby podejścia do gospodarki o obiegu zamkniętym” — powiedział Georg Horngacher, szef działu utrzymania ruchu w firmie Pfeifer.