Rekord przeładunków kontenerów w Porcie Koper
Terminal Kontenerowy w Porcie Koper ustanowił w zeszłym miesiącu nowy rekord miesięczny z przeładowanymi 99 533 kontenerami (TEU), przewyższając poprzedni rekord (97 101 TEU) ustanowiony w marcu 2021 roku. Terminal Kontenerowy ustanowił również kolejny rekord w marcu, przeładowując ponad 10 tys. TEU na pojedynczym statku macierzystym, przekraczając poprzedni rekord o ponad 1000 TEU. Dane dotyczące przeładunków portu za pierwsze trzy miesiące roku również są optymistyczne, ze wzrostem na prawie wszystkich terminalach.

Nowy rekord osiągnięto w czasie, gdy terminal kontenerowy Koper, jak również cała branża morska i logistyka na całym świecie, stoi przed poważnymi wyzwaniami ze względu na kilka czynników, od nieregularnych zawinięć statków po skutki epidemii i, co nie mniej ważne, wojna na Ukrainie. W ostatnim czasie związku z zapełnieniem magazynów zaplecza i problemami w łańcuchach logistycznych, kontenery dłużej zatrzymują się na terminalu, co w połączeniu z wyższymi przeładunkami ma wpływ na obłożenie placu. w terminalu. Port Koper odpowiedział na tę sytuację zwiększeniem powierzchni magazynowej oraz dodatkowymi zasobami ludzkimi.
„Jako port musimy zadbać nie tylko o płynność naszego działania, ale także o funkcjonowanie całej trasy transportowej przechodzącej przez Koper. Musimy nadal zapewniać ciągłość, niezawodność i jakość usług naszym klientom, którzy są jednym z kluczy do naszego sukcesu biznesowego. Korzystając z okazji, chciałbym zatem podziękować w szczególności pracownikom firmy, których niekiedy nadludzki wysiłek sprawia, że port działa sprawnie – podkreślił Boštjan Napast, prezes zarządu Luka Koper.
Nowe magazyny
Dodatkowe obszary, które rząd Słowenii włączył do obszaru koncesyjnego 31 marca 2022 r., będą bardzo ważne w sprostaniu wyzwaniom związanym z brakiem pojemności magazynowej i dalszym rozwoju portu. Są to działki na działkach 6A i 7A w zapleczu Basenu 3. Zwiększa to obszar koncesji o 116 582 m2 do 353 ha. W przyszłości teren ten zostanie zagospodarowany na powierzchnię magazynową, która jest pilnie potrzebna ze względu na wzrost przeładunków, zwłaszcza w segmencie samochodowym i kontenerowym.