Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

HHLA poprawiła wyniki w 2021 roku

Pomimo skutków pandemii koronawirusa na globalne łańcuchy dostaw spółka Hamburger Hafen and Logistik AG (HHLA) zanotowała pozytywne wyniki finansowe w 2021 r. Przychody grupy wzrosły o 12,7% do poziomu 1,46 mld euro a wynik operacyjny EBIT wzrósł o 84,7% i wyniósł 228,2 mln euro. Przeładunki w terminalach HHLA wyniosły w ubiegłym roku 6,94 mln TEU (wzrost o 2,5% rok do roku), przewozy wyniosły 1,69 mln TEU (wzrost o 10%).

Port of Hamburg 29-10-2021

— Jako firma logistyczna jesteśmy przyzwyczajeni do radzenia sobie z nietypowymi wyzwaniami. W ciągu ostatnich dwóch lat pandemia wymagała od nas wiele, a teraz wojna na Ukrainie narusza prawo międzynarodowe. HHLA ma wystarczająco solidną sytuację finansową, aby nadal niezawodnie wypełniać swoje zobowiązania w zakresie dostaw w trudnych czasach. Nasze wyniki w minionym roku obrotowym są tego imponującym dowodem — skomentowała Angela Titzrath, przewodnicząca rady zarządzającej HHLA.

Segment logistyki portowej grupy wypracował 1,43 mld euro przychodu i 212 mln zysku (w 2020 r. było to 110 mln euro). Lepsze wyniki finansowe terminali były skutkiem dużego wzrostu przychodów z tytułu opłat za przechowywanie kontenerów na placach składowych, co było skutkiem zakłóceń w łańcuchach logistycznych. Większy wolumen przeładunków kontenerów był głównie wynikiem wzrostu przewozów na szlakach łączących Hamburg z Dalekim Wschodem i Ameryką Północną. Trzy terminale HHLA w niemieckim porcie przeładowały w ubiegłym roku o 2,2% więcej kontenerów niż rok w 2020 r. 

Rosną przewozy kolejowe

Segment transportu kontenerowego, do którego należy przewoźnik Metrans odnotował wzrost liczby przewożonych jednostek o 10% (1,69 mln TEU) w porównaniu z 2020 rokiem. Jak podkreślono w komunikacie przewozy kolejowe rozwijały się lepiej niż drogowe i odnotowały wzrost o 12,8% rok do roku (1,37 mln TEU). 

W br. duży wpływ na wyniki operacyjne będzie mieć wojna w Ukrainie. Po rozpoczęciu rosyjskiej inwazji wstrzymano pracę terminalu HHLA w Odessie. Obecnie trudno przewidzieć jak będzie się rozwijała sytuacja w Europie Wschodniej. — Można się też spodziewać, że konflikt rosyjsko-ukraiński będzie miał nieprzewidywalne konsekwencje dla gospodarki w Europie i poza nią, zwłaszcza w wyniku ogłoszonych sankcji i potencjalnego sprzeciwu wobec nich — napisano w komunikacie.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close