Partnerzy portalu

Brytyjski urząd antymonopolowy zablokował fuzję Cargotec i Konecranes

Długo oczekiwana fuzja dwóch fińskich producentów urządzeń dźwigowych, Cargotec i Konecranes, nie nastąpi, ponieważ została zablokowana przez brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków. Obie firmy wspólnie podjęły decyzję o anulowaniu planowanej transakcji, mimo uzyskania zgody Komisji Europejskiej wydanej miesiąc temu.

fot. Konecranes

„Po dogłębnym dochodzeniu w fazie 2 Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) stwierdził, że połączenie zaszkodzi konkurencji w zakresie dostaw szerokiej gamy produktów do obsługi kontenerów. Na tych rynkach dochodzenie CMA wykazało, że Cargotec i Konecranes ściśle konkurują o biznes w Wielkiej Brytanii, a po fuzji brytyjscy klienci mieliby niewielu pozostałych alternatywnych dostawców” – poinformował we wtorek 29 marca brytyjski urząd antymonopolowy. Tak doniosła decyzja zmusiła obie firmy do rezygnacji z planów. Będą nadal rozwijać swoją działalność jako odrębne podmioty.

Bez środków zaradczych bez umowy

Podczas dochodzenia prowadzonego przez CMA fińscy producenci zaproponowali pewne środki zaradcze w celu rozwiania obaw brytyjskich władz dotyczących maszyn do obsługi kontenerów, ponieważ są one kluczowe dla przyszłego rozwoju portów i terminali morskich tego kraju. Wspólny program Cargotec i Konecranes obejmuje wydzielenie dedykowanych jednostek obu producentów i ich dalsze połączenie w odrębną niezależną spółkę. Jednak organ uznał ten plan za nieskuteczny w utrzymaniu równowagi na rynku. „Po dokładnym przeanalizowaniu proponowanych środków zaradczych CMA stwierdził, że te pakiety aktywów nie mają ważnych możliwości, więc nie pozwoliłyby temu, kto je kupił, konkurować tak silnie, jak robią to obecnie łączące się firmy” – wyjaśnił CMA.

W rezultacie brytyjskie władze zaproponowały obu producentom opracowanie nowych środków zaradczych. „Ponieważ firmy Cargotec i Konecranes odmówiły rozważenia alternatywnych środków zaradczych, które wiązałyby się ze sprzedażą jednego z ich istniejących działów sprzętu do obsługi kontenerów, CMA stwierdziła, że ​​tylko zakaz połączenia może skutecznie rozwiązać szeroko zakrojone problemy, które zostały zidentyfikowane”. Podał organ rządowy Wielkiej Brytanii.

fot. Cargotec.

Jedenaście aprobat

Przed złożeniem dokumentów do CMA, Cargotec i Konecranes uzyskały zgody jedenastu urzędów antymonopolowych, m.in. w Chinach, Unii Europejskiej. Komisja Europejska wydała zgodę 24 lutego, ale z pewnymi ostrzeżeniami. Były one również związane z produktami do obsługi kontenerów. Pozwoliło to fińskim firmom wydzielić swoje dedykowane jednostki i połączyć je w nową firmę. Władze Australii i USA wciąż badają tę sprawę. Mimo to fińscy producenci natychmiast odwołali swoje plany.

„Zarząd Konecranes jest rozczarowany, że oferowany pakiet środków zaradczych nie spełnił obaw wszystkich regulatorów. Jednocześnie uważamy, że dalsze środki nie leżałyby w najlepszym interesie akcjonariuszy Konecranes, ponieważ zmieniłyby strategiczne uzasadnienie transakcji. Konecranes będzie nadal realizować swoją strategię i samodzielnie realizować potencjał tworzenia wartości” – powiedział Christoph Vitzthum, prezes Konecranes. Jego firma wydała osobny komunikat prasowy z oświadczeniami o swojej przyszłości. Zgodnie z dokumentem Konecranes będzie nadal rozwijał własne produkty w celu umocnienia swojej pozycji na rynku. W międzyczasie rada dyrektorów Konecranes rozpoczęła proces poszukiwania nowego dyrektora generalnego firmy. Cargotec przedstawi swoje stanowisko w środę 30 marca.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close