Terminal Intermodal Vest w Oradei będzie rozbudowany
Terminal Intermodal Vest w Oradei będzie rozbudowany w celu obsługi rosnącego ruchu kontenerowego między Rumunią a krajami zachodnioeuropejskimi. W ostatnich miesiącach obiekt ten obsługiwał 17 par pociągów tygodniowo, niemal 3 razy więcej niż na początku ubiegłego roku.

Terminal w Oradea rozpoczął działalność w 2016 r. i jest zarządzany przez Intermodal Vest — spółkę joint venture dwóch dużych europejskich operatorów logistycznych P&O Ferrymasters oraz włoskiego Transmec. Obie spółki na stworzenie intermodalnegu hubu w zachodniej Rumunii zainwestowały ponad 6,5 mln euro.
Oradea obecnie obsługuje regularne połączenia z Piacenzą, Novarą, Stuttgartem, belgijskim portem Zeebrugge (z przedłużeniem do Wielkiej Brytanii dzięki żegludze feederowej). Do realizacji przewozów wykorzystywane są własne pociągi blokowe. Terminal jest dostosowany do przeładunków towarów niebezpiecznych. W 2019 uruchomiono regularne pociągi Oradea — Łódź kursujące 2 razy tygodniowo.
Czytaj też: P&O Ferrymasters uruchomił połączenie Oradea-Łódź
W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy znacznie wzrosła liczba pociągów obsługiwanych przez ten obiekt. Jest to skutek wzrostu znaczenie Rumunii jako produkcyjnego i logistycznego hubu w regionie południowo – wschodniej Europy. W związku z rosnącym zainteresowaniem połączeniami intermodalnymi między tym krajem a Europą Północną i Zachodnią zdecydowano się na rozbudowę terminala Obiekt zyska dodatkowe 19 tys. m powierzchni parkingowej dla naczep oraz czwarty reachstacker. — Jesteśmy bardzo dumni z terminalu Intermodal Vest i będziemy nadal inwestować, aby zapewnić jego rozwój i możliwość zaspokojenia dużego popytu na usługi intermodalne — skomentował Danilo Montecchi, dyrektor zarządzający Transmec.
W najbliższym czasie obaj operatorzy planują uruchomić dodatkową parę pociągów między Oradeą a Zeebrugge w celu obsługi rosnącego zapotrzebowania na intermodalne przewozy między Rumunią a Wielką Brytanią. Po brexicie część ładunków dotychczas transportowanych ciężarówkami została bowiem przeniesiona na przewozy kombinowane. Uruchomiono także 17 prywatnych serwisów między Oradeą a niemieckimi terminalami w Herne i Stuttgarcie i trzy pociągi do Bettembourg w Luksemburgu. Ponadto spółki zapowiadają kontynuację połączeń do Łodzi i Włoch.