Partnerzy portalu

DB Cargo UK eksperymentują z pociągami łączonymi

Tagi: DB Cargo,

DB Cargo UK, największy kolejowy przewoźnik towarowy w Wielkiej Brytanii, z powodzeniem przeprowadził eksperyment z pociągami łączonymi. Firma połączyła dwa zestawy wagonów dla różnych klientów w jeden pociąg. Takie połączenie pozwala operatorowi obniżyć koszty i przekierować uwolnione zasoby na inne zadania.

fot. DB Cargo UK

Poszukując nowych rozwiązań w celu obniżenia kosztów, DB Cargo UK zdecydowało się na połączenie zestawów wagonowych dla różnych klientów w jeden pociąg. Wcześniej w marcu taki kombinowany jumbo pociąg odbył udaną podróż z Belmont Yard w Doncaster do Barking we wschodnim Londynie. Przewieziono dwa zestawy pustych otwartych wagonów, w tym 21 jednostek dla Ward Recycling i 18 jednostek dla FCC Environment. Oprócz wagonów do środka pociągu przymocowano lokomotywę. „Musieliśmy uzyskać specjalne pozwolenie na prowadzenie usługi z lokomotywą w środku pociągu, ale to wyeliminowało potrzebę skomplikowanego manewrowania na obu końcach podróży” – powiedział Roger Neary, dyrektor ds. sprzedaży w DB Cargo UK.

Przed dołączeniem do jednego pociągu, wagony Ward Recycling zostały rozładowane w Immingham w północnym Lincolnshire, a wagony FCC Environment w zakładzie przeładunku odpadów firmy w Tinsley w South Yorkshire. Następnie oba zestawy wagonów zostały przeniesione do zajezdni Belmont Yard DB Cargo UK w Doncaster, gdzie zmontowano skład. Połączony pociąg został przewieziony z Belmont Yard do Barking we wschodnim Londynie.

Główne zalety

Łącząc dwa zestawy wagonów w jeden pociąg, DB Cargo UK obniża koszty operacyjne. „Połączenie usług dwóch klientów w jeden pociąg pozwoliło nam zredukować wymaganą liczbę załogi pociągu, uwalniając zasoby do wykorzystania w innych usługach. Umożliwiło nam to również znaczne zmniejszenie zużycia paliwa, dzięki czemu pociąg jest nie tylko smuklejszy, ale także bardziej ekologiczny” — dodał Roger Neary.

Co więcej, połączone pociągi „jumbo” otwierają więcej możliwości intensyfikacji kolejowego ruchu towarowego na głównych liniach Wielkiej Brytanii. Według DB Cargo UK inicjatywa ta zwiększy niezawodność w korytarzu kolejowym między portami Felixstowe i London Gateway, a także z terminalu firmy w Londynie do dwóch nowych obiektów w Tinsley i Peterborough.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close