Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Schavemaker łączy Dolny Śląsk z Europą Zachodnią

Firma Schavemaker rozwija przewozy intermodalne między terminalem w Kątach Wrocławskich a Moerdijk w Holandii. W ostatnich miesiącach rośnie zwłaszcza eksport ładunków z Polski do Wielkiej Brytanii i Irlandii wykorzystujący to połączenie. Usługa intermodalna pozwala na organizację zrównoważonego transportu między Polską a krajami zachodnioeuropejskimi.

Schavemaker
fot. Schavemaker

Bezpośrednie połączenie intermodalne Dolnego Śląska z niderlandzkim portem ruszyło w maju 2019 r. Czas przejazdu pociągu wahadłowego między terminalem Schavemaker w Kątach Wrocławskich a Moerdijk wynosi 30 godzin. Usługa oparta na przewozach kontenerowych jest konkurencyjna cenowo i pozwala zaoszczędzić nawet 70% emisji CO2 w porównaniu do transportu samochodowego, co jest istotnym czynnikiem dla wielu firm, które chcą prowadzić zrównoważoną działalność biznesową. Schavemaker organizuje nie tylko przewóz między terminalami ale też dostawy bezpośrednio do klienta. 

— Nasza usługa intermodalna składa się z dwóch części. Pierwszą jest połączenie kolejowe na szlaku Moerdijk – Kąty Wrocławskie. Drugim elementem jest usługa od drzwi do drzwi, którą realizujemy z wykorzystaniem serwisu kolejowego oraz własnych samochodów i kontenerów. Ładunki z Polski dostarczamy klientom w Holandii i Belgii, a także korzystamy z połączenia promowego, dzięki któremu docieramy do odbiorców w Wielkiej Brytanii i Irlandii — powiedział Michał Kubalok, Branch manager Schavemaker Intermodal Sp. z o.o.

fot. Schavemaker

Perspektywiczny rynek

Z Polski eksportowane są gotowe produkty z fabryk zlokalizowanych w regionie Dolnego Śląska i południowo – zachodniej części kraju. Region ten jest znaczącym ośrodkiem przemysłu AGD, motoryzacyjnego i meblowego. Natomiast do Polski przywożone są surowce potrzebne do produkcji. Do realizacji dostaw od drzwi do drzwi Schavemaker wykorzystuje głównie własne samochody, naczepy podkontenerowe i kontenery 45 HC PW. Transport kombinowany w Polsce i Europie Zachodniej rozwija się dynamicznie i z tego typu usług korzysta coraz więcej firm.

— Generalnie obserwujemy stały wzrost wolumenu transportu intermodalnego — w 2021 r. wyniósł 27 % w stosunku do 2020 r. W przypadku Wielkiej Brytanii mieliśmy wzrost o 130% a w kierunku irlandzkim o 57%. Rynki te są jak widać najbardziej perspektywiczne.  Obserwujemy iż każdego roku jest coraz więcej zapytań o organizację transportu intermodalnego dlatego w roku 2022 spodziewamy się kolejnego wzrostu zapotrzebowania na ten rodzaj usługi. — zauważył Michał Kubalok.

Kompleksowe usługi

Oprócz transportu Schavemaker zajmuje się również logistyką magazynową. Do dyspozycji swoich klientów oddaje magazyny w Kątach Wrocławskich oraz porcie Moerdijk. Świadczy usługi przeładunku, składowania krótko i długoterminowego. Dzięki temu może dowolnie łączyć transport drogowy z intermodalnym i świadczyć kompleksową obsługę klientów.

fot. Schavemaker

W związku z rozwojem transportu intermodalnego i rosnącym zapotrzebowaniem na pracowników Schavemaker oferuje program szkoleniowy dla młodych kierowców a także praktyki zawodowe dla uczniów i studentów. Niedawno spółka zawarła porozumienie o współpracy z dyrekcją Zespołu Szkół im. Jędrzeja Śniadeckiego z Żarowie— Mamy świadomość, że żeby mieć dobrze wyszkolonych pracowników to trzeba zainwestować i dać im szansę praktyki i rozwoju — skomentował przedstawiciel Schavemaker.

Obecnie między Kątami Wrocławskimi a Moerdijk firma realizuje dwa połączenia kolejowe tygodniowo. Dolnośląski terminal Schavemaker obsługuje również inne kierunki m.in. pociągi z Chin i Portu Gdynia. 

Czytaj także: Terminal w Kątach Wrocławskich będzie mieć połączenie z Chengdu

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close