CargoNet przetestuje możliwości elektrycznych reachstackerów Kalmar
Norweski przewoźnik kolejowy CargoNet planuje zintensyfikować operacje przeładunkowe w swoich terminalach w całym kraju. W tym celu dokona przeglądu możliwości Kalmar Electric Reachstacker w zakresie załadunku i rozładunku kontenerów i naczep do i z platform.

Kalmar, szwedzki producent należący do Cargotec, dostarczy wózek Kalmar Electric Reachstacker do CargoNet, norweskiego przewoźnika kolejowego z silnym naciskiem na rynek skandynawski, w celu przeprowadzenia testów swojej najnowszej maszyny podnoszącej. Zgodnie z umową zawartą w styczniu 2022 r. dostawa pojazdu nastąpi w I kwartale 2023 r. Jeśli norweski przewoźnik kolejowy nie będzie miał zastrzeżeń, będzie nadal korzystał z podnośnika na bieżąco. Obecnie CargoNet obsługuje 18 reachstackerów Kalmar i jeden ciężki wózek widłowy Kalmar.
Elektryczny wózek wysokiego składowania Kalmar
Kalmar wprowadził wysokowydajny reachstacker Kalmar Electric Reachstacker w grudniu 2021 r. Asortyment produktów obejmuje osiem modeli, sześć toplift i dwa combi, o udźwigu do 45 ton, układanie do 6 wysokich i 4 rzędy głębokości z rozstawem osi do 6,5 metrów. Wszystkie modele zasilane są czterema bateriami litowo-jonowymi. Pojazd, który zostanie przetestowany w terenie przez CargoNet, będzie miał rozstaw osi wynoszący 7,5 metra i możliwość sztaplowania do 6 wysokości. Jego maksymalny udźwig wynoszący 45 – 45 – 34 – 23 tony odpowiednio w 1., 2., 3. i 4. rzędzie to pierwszy na świecie elektryczny wózek wysokiego składowania. Test terenowy przeanalizuje ogólną funkcję, wydajność, zachowanie i trwałość elektrycznego układu napędowego.