Partnerzy portalu

PKP PLK przebudowują mosty i wiadukty w Opolu

Tagi: PKP PLK,

Podróżni korzystają z nowych dostępnych peronów i krótszych podróży między Kędzierzynem-Koźlem a Opolem. Widać przebudowę mostów i wiaduktów na odcinku Opole Główne – Opole Zachodnie. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zwiększa możliwości kolei na Opolszczyźnie i na trasach dalekobieżnych. Modernizacja linii między Kędzierzynem-Koźlem a Opolem Zachodnim za ponad 800 mln zł jest współfinansowana z instrumentu unijnego CEF Łącząc Europę.

Zakończyły się zasadnicze prace między Kędzierzynem-Koźlem a Opolem. Przebudowane tory, sieć trakcyjna, urządzenia sterowania i mosty pozwoliły na krótsze podróże. Dostęp do pociągów jest łatwiejszy na stacjach i przystankach.

Na wyjeździe ze stacji Opole Główne ekipy pracowników wykonują prace ziemne i montaż instalacji. Układane są nowe tory, rozjazdy i przygotowywane konstrukcje sieci trakcyjnej. Prace obejmują montaż kabli oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Na terenie stacji – tuż obok przejeżdżających pociągów pracuje ponad sto osób i blisko 30 maszyn. Wielobranżowe roboty wymagają szczególnych warunków bezpieczeństwa. Trasa, którą kursuje ok. 90 pociągów na dobę, jest ważna w regionalnym i dalekobieżnym ruchu pasażerskim oraz przewozach towarowych.

Między Opolem Głównym a Zachodnim ważnym zakresem robót są 3 mosty – nad Młynówką, Odrą, Kanałem Ulgi oraz 4 wiadukty nad ul. Powstańców Śląskich, Krapkowicką, Suchodołem oraz Prószkowską. Przebudowa obejmuje tory, siec trakcyjną, urządzenia sterowania ruchem.

Nad Młynówką wykonawca zdemontował już trzy stare przęsła pod jednym torem. Teren jest zabezpieczony do dalszych prac. Na moście kończą się tory stacyjne i przebudowa obiektu jest ściśle połączona z pracami torowymi na stacji. Od strony Opola Głównego budowana jest nowa nastawna skąd dyżurni będą kierować ruchem na stacji.

Przy mostach kolejowych nad Odrą kolejny etap prac wymaga zaangażowania specjalistycznego sprzętu. Dźwigi i betoniarki obsługują budowę po obu stronach rzeki. Wykonane są nowe przyczółki. Powstają nowe podpory. Po przebudowie kolejowych przepraw nad Odrą pociągi będą jeździły dwoma nowymi mostami. Przewidziano miejsce na budowę w przyszłości dodatkowej przeprawy.

Most nad Kanałem Ulgi przejdzie generalny remont. M.in. podpory będą wzmocnione żelbetowym płaszczem. Wykonawca rozebrał już konstrukcję przeprawy w miejscu jednego toru. Zabezpieczane są wykopy. Zaczęły się prace przy podporach.

Efekty inwestycji

Po zakończeniu prac pod jednym torem ruch pociągów przejdzie na nowe obiekty, a prace rozpoczną się na sąsiednim torze i obiektach. Efektem inwestycji będą sprawne podróże koleją i możliwość transportu ładunków. Prace ogranicza oddziaływanie linii na środowisko. Zakończenie wszystkich prac przewidziano na koniec 2023 r.

Projekt: „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole Zachodnie” jest realizowany za 815,7 mln zł z udziałem środków unijnych CEF (Connecting Europe Facility – „Łącząc Europę”) w wysokości blisko 400 mln zł.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close