Partnerzy portalu

Postępują prace na budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską

W kwietniu 2022 r. minie rok od podpisania umowy na realizację drugiego etapu budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Ten etap inwestycji polega na obudowie brzegów rzeki Elbląg, przebudowie kolizji teletechnicznych oraz energetycznych, a także wykonaniu odcinka drogi powiatowej i mostu obrotowego nad rzeką Elbląg. Wartość kontraktu wynosi ponad 574 mln zł, a czas przewidziany na jego realizację to 24 miesiące.

Obecnie wykonawca drugiego etapu inwestycji realizuje roboty hydrotechniczne: pogrążanie ścianek szczelnych, roboty rozbiórkowe istniejących umocnień wraz z robotami podczyszczeniowymi i roboty mikropalowe. Rozpoczęto również roboty żelbetowe.

Na budowie znajduje się około 12 jednostek pływających – pontonów obsługiwanych pchaczami. Pogrążonych zostanie ponad 9,5 tys. grodzic oraz wykonanych ponad 4,5 tys. mikropali, o łącznej długości ponad 163 km.

– Nowakowo, na terenie którego realizowany jest drugi etap inwestycji, znajduje się na wyspie. Z lądem łączy je stały most pontonowy, który dotychczas stanowił przeszkodę nawigacyjną. Nowy, obrotowy most o rozpiętości przęsła wynoszącej 103 metry będzie obracał się wokół pionowej osi obrotu, czyli będzie odwodzony, a nie zwodzony. Most ma uwzględniać także rozwiązania drogowe. Jest on trzecim z mostów obrotowych budowanych w ramach całej inwestycji. Dwa pozostałe wykonane zostały w ramach pierwszego etapu prac. Południowym mogliśmy przejechać przez teren budowy do grudnia zeszłego roku, obecnie ruch odbywa się mostem północnym – powiedział Wiesław Piotrzkowski, dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni.

Etap pierwszy, obejmujący prace na Zatoce Gdańskiej, Mierzei Wiślanej i Zalewie Wiślanym realizuje konsorcjum firm NDI/Besix. Wykonawcą drugiego etapu budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską jest firma Budimex SA.

Urząd Morski w Gdyni przygotowuje obecnie przetarg na realizację trzeciego etapu – pogłębiania toru wodnego na Zalewie Wiślanym. Po zakończeniu całości nowa droga wodna umożliwi wpływanie do portu w Elblągu jednostek o długości 100 metrów, szerokości 20 metrów i zanurzeniu 4,5 m.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close