Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Sojusz FIT opracuje standard cyfrowego listu przewozowego w handlu międzynarodowym

Przedstawiciele dziesięciu organizacji z branży logistyki i grup biznesowych ogłosili utworzenie sojuszu Przyszłego Handlu Międzynarodowego (FIT – Future International Trade).  

fot. Michela Canalis

Organizacje te podpisały też protokół ustaleń (MOU), w którym zobowiązują się do współpracy w opracowaniu i rozpowszechnieniu standardu open source (oprogramowanie zespołowe, do powszechnego użytku) dla elektronicznych listów przewozowych (eBL). Taka standaryzacja i cyfryzacja w handlu międzynarodowym ma być sposobem na uproszczenie obrotu towarowego w łańcuchu dostaw.

Założyciele 

Wśród twórców  FIT są m.in.: Digital Container Shipping Association (DCSA), grupa non-profit utworzona w celu dalszej cyfryzacji standardów technologii żeglugi kontenerowej, Bałtycka i Międzynarodowa Rada Żeglugowa (BIMCO), Międzynarodowa Federacja Zrzeszeń Spedytorów (FIATA), Międzynarodowa Izbą Handlowa (ICC), Międzynarodowa Izba Handlowa (ICC), Stowarzyszenie na rzecz Światowej Międzybankowej Telekomunikacji Finansowej (SWIFT).

— Cyfryzacja dokumentacji przesyłek kontenerowych zwiększy wartość dla międzynarodowych dostawców. Dostosowanie tych norm do standardu elektronicznego listu przewozowego dla sektorów masowych towarów suchych i płynnych, który opracowujemy z pomocą DCSA, pomoże przyspieszyć cyfryzację handlu na całym świecie — komentuje David Loosley, sekretarz generalny i dyrektor generalny BIMCO

Wyzwanie

Celem FIT jest „ułatwienie akceptacji i przyjęcia cyfrowej dokumentacji przesyłek kontenerowych eBL przez organy regulacyjne, banki i ubezpieczycieli”, a także  „ujednolicenie komunikacji między tymi organizacjami a klientami, przewoźnikami fizycznymi i umownymi oraz wszystkimi innymi zainteresowanymi stronami zaangażowanymi w międzynarodową transakcję handlową”. 

Dzięki jednemu standardowi eBL wyeliminowana zostanie dokumentacja papierowa, a wysyłka międzynarodowa będzie „znacznie prostsza, bezpieczniejsza i bezproblemowa”. Już wcześniej środowisko logistyczne wskazywało, że cyfryzacja wymiany towarowej może być też sposobem na rosnącą biurokracją i coraz bardziej różnicujące się łańcuchy dostaw. 

— Interoperacyjność między wszystkimi podmiotami branży handlowej i transportowej jest kluczowym fundamentem umożliwiającym płynną wymianę danych i usprawniającym kompleksowy proces wysyłki dla naszych członków. FIATA, jako właściciel jedynego negocjowalnego multimodalnego dokumentu transportowego, elektronicznego standardu konosamentu (eFBL), zatwierdzonego przez UNCTAD i ICC, jest przekonana, że ogólnobranżowy wysiłek na rzecz ustanowienia otwartych, interoperacyjnych, niezależnych od technologii standardów jest niezbędny, aby cyfryzacja handlu międzynarodowego stała się rzeczywistością — powiedział Stephane Graber, dyrektor generalny FIATA.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close