Girteka podwoiła liczbę naczep przewożonych pociągami
Girteka Logistics ogłosiła wyniki swojego działu intermodalnego transportu kolejowego, któremu udało się przewieźć dwukrotnie więcej ładunków całopojazdowych (FTL) w porównaniu do 2020 r., oszczędzając ponad 14,4 mln kilogramów emisji CO2 w 2021 r.
Girteka Logistics kontynuowała rozwój swoich operacyjnych zdolności intermodalnych przez cały rok, zaczynając od nowo otwartego Terminalu Intermodalnego w Kownie, który w lipcu 2021 r. połączył Litwę z Tilburgiem w Holandii. Linia ta połączyła również Holandię z Polska, czyli miasto Rzepin w zachodniej części kraju. Firma zajmująca się transportem drogowym zaczęła również korzystać z dwóch dodatkowych tras w sieci Unii Europejskiej (UE): jeden w Niemczech na obszarze przemysłowym, biegnący w kierunku południowego krańca Francji, z innym szlakiem towarowym łączącym północne Włochy z północną Francją.
Ogólnie rzecz biorąc, firma podwoiła ilość przewożonych FTL w porównaniu do roku 2020, z ponad 16 100 w pełni załadowanymi naczepami poruszającymi się po torach kolejowych, oszczędzając 14,4 miliona kilogramów emisji CO2, ponieważ pojazdy FTL przejechały ponad 15,2 miliona kilometrów w całej UE.
Oprócz zaoszczędzonych emisji firma obliczyła również, że przewożenie FTL pociągami w całej Europie zmniejszyło liczbę opon potrzebnych Girteka Logistics przez cały rok o co najmniej 900, a także pozwoliło uniknąć co najmniej 61 wypadków na drogach , w oparciu o średnie liczby w branży, co dodatkowo pokazuje zaangażowanie w zrównoważony rozwój i bezpieczeństwo na drogach.
Ponadto klienci Girteka Logistics mają dostęp do floty samochodów ciężarowych napędzanych najnowszymi silnikami Diesla zgodnymi z normą Euro 6, a także możliwość realizacji dostaw pierwszej i/lub ostatniej mili przy użyciu hydrorafinowanego oleju roślinnego (HVO) lub HVO100. paliwo, dodatkowo zmniejszając emisje CO2 w całym procesie, ponieważ HVO może zmniejszyć wpływ na środowisko nawet o 90% w porównaniu ze zwykłym olejem napędowym.
Źródło: Girteka