Partnerzy portalu

DB Cargo uruchomiło centrum logistyki baterii przy fabryce Mercedesa

Tagi: DB Cargo, Mercedes,

DB Cargo uruchomiło centrum logistyczne w pobliżu fabryki Mercedes-Benz w Bremie, którego  głównym zadaniem jest dostarczanie baterii dla samochodów elektrycznych. Transport tego typu ładunku jest skomplikowanym zadaniem logistycznym.

DB Cargo uruchomiło centrum logistyki baterii przy fabryce Mercedesa
fot. DB Cargo

Centrum logistyki baterii jest częścią strategii dekarbonizacji koncernu Daimler Benz, który chce nie tylko dostarczać zeroemisyjny pojazdy, ale też wykorzystywać w procesie produkcji zrównoważone rozwiązania logistyczne. DB Cargo będzie nie tylko transportować samochody z fabryk do punktów sprzedaży ale też podzespoły do fabryk. Kolejowy transport intermodalny jest dobrze dostosowany do transportu akumulatorów, które są ładunkiem niebezpiecznym i wrażliwym. 

— Jesteśmy dumni, że Mercedes-Benz powierza nam nie tylko dostawę nowych pojazdów do wszystkich krajów Europy, ale także zaopatrywanie zakładów w nowe serce samochodów elektrycznych – akumulatory napędowe. Baterie są stosunkowo ciężkie, wrażliwe w obsłudze i muszą być transportowane ostrożnie, dopóki nie dotrą do linii montażowej. Pociąg DB Cargo jest oczywiście przyjaznym dla klimatu środkiem transportu z wyboru – powiedziała dr. Sigrid Nikutta, prezes DB Cargo, podczas otwarcia nowego centrum logistycznego. 

Niemiecki przewoźnik kolejowy od wielu lat jest partnerem tamtejszego przemysłu motoryzacyjnego zarówno w kwestii transportu podzespołów jak i gotowych pojazdów. W ostatnich latach w Niemczech rozwinął się sektor produkcji akumulatorów litowo-jonowych, a dostarczanie ich do fabryk wymaga inwestycji w specjalistyczne centra logistyczne spełniające rygorystyczne normy bezpieczeństwa. 

— Dzięki logistyce kolejowej chcemy być ważną częścią łańcucha produkcyjnego i logistycznego naszych klientów – obejmuje to obsługę, magazynowanie, sekwencjonowanie i dostarczanie modułów akumulatorów bezpośrednio do linii produkcyjnej — powiedział Jens Nöldner, dyrektor generalny DB Cargo Logistics.

Jeden pociąg może przetransportować tyle ładunków ile 52 samochody ciężarowe. Kolej zapewnia też znacznie wyższy poziom bezpieczeństwa niż transport drogowy. Transport kolejowy także jest najbardziej przyjazną dla środowiska opcją. Każda tona transportowana torami pozwala zaoszczędzić 80 procent CO2 w porównaniu z transportem samochodowym. Te właśnie czynniki zadecydowały o wyborze

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close