Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Port Koper zwiększa przeładunki kontenerów

W grudniu 2021 w Porcie Koper zainstalowano bramę OCR na wjeździe kolejowym do terminalu kontenerowego. To jedna z inwestycji które pozwolą zwiększyć możliwości przeładunkowe w słoweńskim porcie. W ubiegłym roku przeładowano tam prawie 1 mln TEU, co jest nowym historycznym rekordem w tym terminalu.

fot. Luka Koper

Port Koper podał szczegółowe informacje o wynikach przeładunkowych za ubiegły rok. Całkowita masa towarów przeładowanych wyniosła 20,8 mln ton — o 7% więcej niż rok wcześniej. Terminal kontenerowy obsłużył 997.574 TEU (wzrost o 6%). Taką samą dynamikę miały przeładunki samochodów, które są jedną z ważniejszych grup towarów obsługiwanych przez ten port (656.477 sztuk w ubiegłym roku).

— Na podkreślenie zasługuje wyższy przeładunek zarówno strategicznych grup ładunkowych kontenerów, jak i samochodów, a także wyższy przeładunek ładunków masowych suchych w porównaniu do roku 2020, który udało się osiągnąć pomimo pogorszenia otoczenia biznesowego i pandemii. W segmencie kontenerowym ustanowiono roczny rekord przeładunków – przeładowano ponad 997 tys. TEU. Poza skutkami i skutkami pandemii, sytuacja na rynku motoryzacyjnym w 2021 r. była niestabilna również z powodu niedoboru półprzewodników samochodowych i innych komponentów, powodujących sporadyczne opóźnienia w produkcji samochodów — napisano w komunikacie Zarządu Portu Koper.

Większe możliwości

Słoweński port przygotowuje się na dalszy wzrost przeładunków i realizuje inwestycje, które mają to umożliwić. Jedną z nich jest nowa brama OCR przy wjeździe do terminalu kontenerowego, zainstalowana w grudniu. Urządzenie odczytuje numery wagonu i kontenera, a także potrafi rozpoznawać ewentualne uszkodzenia sprzętu oraz sygnały o niebezpiecznych ładunkach. Automatyczna rejestracja kontenerów i wagonów przyspieszy procedury związane z wjazdem i wyjazdem pociągów. Inwestycja ta została sfinansowana w ramach unijnego projektu COMONDALCE.

Równocześnie kontynuowana jest rozbudowa terminalu kontenerowego. Budowa nowego placu składowego ma się zakończyć w połowie br. i pozwoli na składowanie dodatkowych 4000 TEU. Powiększenie terminala oraz usprawnienie procesów zwiększy możliwości przeładunku kontenerów w Porcie Koper do 1,5 mln TEU rocznie. Aby zrealizować ten cel zamówiono dodatkowe dwie nowe suwnice nabrzeżowe klasy post-panamax, które mają być dostarczone latem. W późniejszym okresie port otrzyma także nowe suwnice e-RTG. Inwestycje w terminalu kontenerowym mają łączną wartość 45,6 mln euro i są dofinansowane z programu NAPA4CORE.

Czytaj też: Port Koper z nowym rekordem przeładunku kontenerów

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close