Rośnie tranzytowy ruch kontenerów przez Obwód Kaliningradzki
Obwód Kaliningradzki, najbardziej wysunięty na zachód obszar Rosji, wciąż zyskuje na popularności wśród załadowców i spedytorów zajmujących się transportem kontenerowym koleją między Chinami a Unią Europejską. W 2021 r. osiągnięto nowy znakomity wynik pod względem przewozów. Co więcej, przejście na multimodalność stało się bardziej oczywiste dla operatorów logistycznych, którzy wolą organizować transport kontenerowy przez rosyjską eksklawę.

W 2021 r. przez obwód kaliningradzki przewieziono 126 300 TEU kontenerów między Chinami a Europą. To 2,6 razy więcej niż w poprzednim roku. Udział multimodalnego ruchu kontenerowego osiągnął najwyższy punkt, bo 84,2 proc. całkowitego wolumenu (w 2020 r. było to 61,2 proc.). Oznacza to, że 106 400 TEU kontenerów zostało wysłanych do klientów przez porty Kaliningrad i Bałtijsk oraz w przeciwnym kierunku.
Dane z 2020 r.
W 2020 r. tranzytowy ruch kontenerów w obwodzie kaliningradzkim rósł znacznie szybciej, 4,6 razy w porównaniu z 2019 r. Jednak sam wolumen frachtów był znacznie niższy, bo tylko 47 500 TEU. W dwóch wymienionych portach przeładowano ponad 29 100 TEU w celu dostarczenia statków do portów europejskich. Pozostałe 18 400 TEU kontenerów kursowało przez kolejowe przejście graniczne Mamonowo/Braniewo.