Partner portalu

Projekt terminalu w Karsznicach ma szansę na dofinansowanie z RPO

Jest szansa, że ruszy budowa terminalu intermodalnego w Zduńskiej Woli Karsznicach. Samorządy Zduńskiej Woli oraz województwa łódzkiego chcą by inwestycja, realizowana przez PKP Cargo Terminale była dofinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego.

fot. PKP Cargo Terminale

PKP Cargo od kilka lat zapowiada budowę nowego terminalu w Karsznicach na skrzyżowaniu linii kolejowej 131 łączącej Śląsk z Trójmiastem oraz linii Warszawa — Wrocław. Projekt ten zgłoszony był przez powołaną przez PKP Cargo i PKP S.A. spółkę celową Centralny Terminal Multimodalny do dofinansowania w ramach łódzkiego RPO, jednak ostatecznie fundusze przeznaczono na dofinansowaniu budowy terminalu w miejscowości Krzewie. Władze Zduńskiej Woli chcą jednak by inwestycja była realizowana z finansowaniem unijnym. Pomysł ten popiera zarząd województwa, który ogłosił nabór pozakonkursowy. W drugim podejściu inwestorem ma być PKP Cargo Terminale. Jak dowiedział się IntermodalNews.pl spółka obecnie rozważa wzięcie udziału w tym naborze.

Budowa portu przeładunkowego w Zduńskiej Woli-Karsznicach ma kosztować ponad 100 mln zł, z czego 46 mln zł ma pochodzić z funduszy europejskich.  – Aktywnie wspieramy spółkę PKP Cargo Terminale w przygotowaniach do realizacji inwestycji. Miasto przekazało jej niezbędną dokumentację projektową i raporty z badań. Dzięki temu spółka powołana przez kolej może wystartować w naborze o dofinansowanie. Zmodyfikowaliśmy także projekt oświetlenia ulicy Karsznickiej pod kątem budowy terminala. Trzymamy kciuki, by spółka uzyskała europejskie dofinansowanie – komentował Konrad Pokora, prezydent Zduńskiej Woli.

Wg planów sprzed kilku lat w Zduńskiej Woli Karsznicach na działce należącej do PKP SA powstać ma nowoczesny terminal przeładunkowy wyposażony m.in. w dwie suwnice kolejowe, bocznicę z z grupą 9 torów, plac rozładunkowy i składowy oraz towarzysząca infrastruktura drogowa i parkingowa. Docelowa pojemność obszarów składowych portu mogłaby wynieść 4500 TEU, natomiast możliwości przeładunkowe portu osiągnąć miały docelowo 220 tys. TEU rocznie. 

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close