Hapag-Lloyd zmieni trasę połączenia Hamburg – Gdynia
Niemiecka linia żeglugowa Hapag-Lloyd wkrótce zmieni trasę swojej usługi North Sea Poland Express, usuwając z harmonogramu trzy główne porty kontenerowe Europy. Pozwoli to armatorowi wzmocnić połączenie morskie między portami Hamburga i Gdyni. Aktualizacja wejdzie w życie pod koniec stycznia 2022 roku.

Hapag-Lloyd postanowił zwiększyć ruch kontenerowy między portami Niemiec i Polski. W tym celu zmieni trasę i rozkład zawinięć North Sea Poland Express (NPX). Od czwartego tygodnia stycznia rotacja tej usługi obejmie tylko porty w Hamburgu i Gdyni: pierwsza zaktualizowana rotacja w kierunku zachodnim rozpocznie się 25 stycznia, a wschodnia 29 stycznia. Czas podróży między dwoma portami zajmie około trzech dni. W Hamburgu NPX zawinie do Container Terminal Altenwerder (CTA) i Container Terminal Tollerort (CTT).
Aktualizacja usługi NPX obejmuje również usunięcie trzech portów z tej linii. Wśród nich są Helsingborg w Szwecji, Rotterdam w Holandii i Antwerpia w Belgii. „Dzięki tej nowej konfiguracji wprowadzamy rotację jednego statku zamiast oryginalnego rozmieszczenia dwóch statków”, stwierdził Hapag-Lloyd w swoim ogłoszeniu.
Inne usługi do Polski
Oprócz usługi NPX, Hapag-Lloyd zapewnia dwie inne linie między Niemcami a Polską. Są to usługi Baltic Sea Express (BAX) i Poland Express (PEX). Połączenia te obejmują jednak zawinięcia statków do innych portów poza Hamburgiem i Gdynią. Na przykład usługa BAX ma w swoim harmonogramie jeszcze trzy porty: Kłajpeda na Litwie, Muuga w Estonii i Rauma w Finlandii. Linia PEX zapewnia połączenie morskie pomiędzy portami Hamburga, Kaliningradu i Gdyni. Ta usługa jest nieco wolniejsza w przypadku dostarczania kontenerów z Hamburga do Gdyni, ponieważ statki początkowo zawijają do Kaliningradu. W rezultacie czas tranzytu trwa cztery dni.