Contargo będzie operatorem terminalu w Valenciennes
Spółka Contargo North France wygrała ogólnoeuropejski przetarg na zarządzanie terminalem na nabrzeżu Bruay-sur-l’Escaut/Saint-Saulve niedaleko Valenciennes w Północnej Francji. Contargo będzie operatorem tego obiektu przez następne 15 lat. W najbliższych latach Contargo chce zacząć obsługę pociągów kontenerowych w tym terminalu.
Terminal w Bruay-sur-l’Escaut jest przeładunkowym hubem intermodalnym obsługującym transport drogowy i wodny śródlądowy. Posiada śródlądowe połączenia z Rotterdamem (2-3 razy tygodniowo), Dunkierką (1 raz tygodniowo), Terneuzen (1 raz tygodniowo) i Antwerpią 95 razy w tygodniu). Contargo jest operatorem tego terminalu do 2015 r. Obiekt został zmodernizowany i powiększony w 2017 r. i obecnie jego roczne możliwości przeładunkowe wynoszą 140 tys. TEU natomiast pojemność składowa 2300 TEU. Nowa umowa na zarządzanie obiektem wejdzie w życie 1 stycznia 2022 r. i będzie obowiązywać przez 15 lat.
W 2020 r. terminal Valenciennes rozpoczął obsługę transportu ładunków na Nowym Jedwabnym Szlaku w systemie obejmującym przewozy kolejowe między Chinami i Duisburgiem oraz żeglugę śródlądową między niemieckim portem śródlądowym a Valenciennes. Transport z Chin do północnej Francji trwa 20 dni, a pokonanie szlaku z Duisburga do Valenciennes zajmuje barkom 60 godzin.
Terminal będzie trimodalny
Contargo zapowiada inwestycje w zwiększenie możliwości trimodalnego hubu położonego przy granicy belgijsko-francuskiej. Spółka planuje m.in rozpocząć tam obsługę połączeń kolejowych. — Wraz z przedłużeniem umowy Contargo zobowiązuje się do ciągłego rozwoju terminalu kontenerowego i jego multimodalnej działalności transportowej. Terminal korzysta z rozwoju transportu kombinowanego drogowo-barkowego, planowana jest również oferta kombinowanego transportu kolejowego. W najbliższym czasie planowane są różne inwestycje w sprzęt przeładunkowy, w tym nowy wózek wysokiego składowania i drugi żuraw portalowy — napisano w komunikacie spółki.
Pod koniec ubiegłego roku Contargo wzmocniło swoją obecność w Polsce poprzez uruchomienie spółki zależnej Contargo Intermodal Poland, która realizuje przewozy z i do polskich portów morskich oraz terminali w rejonie Małaszewicz i inne usługi logistyczne. Spółka planuje stworzenie nowego terminalu w Łodzi.
Czytaj też: Contargo zakłada spółkę w Polsce