Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Pierwszy europejski terminal wykorzystujący wodór powstanie w Duisburgu

Port w Duisburgu, największy hub transportu śródlądowego w Europie, zostanie przekształcony w inteligentny i przyjazny dla środowiska terminal przeładunkowy. W tym celu kilka firm logistycznych wspólnie zbuduje nowy obiekt, który będzie wykorzystywał wodór.

fot. Duisport

Duisburger Hafen, spółka z grupy Duisport planuje budowę trójmodalnego terminalu Duisburg Gateway (DGT) w miejscu dawnego portu węglowego. Projekt zostanie ukończony do 2023 roku wraz z międzynarodowymi partnerami Cosco Shipping Logistics, Hupac i HTS Group.

— W szczególności wdrożymy koncepcję zrównoważonej, opartej na wodorze energii, której celem jest wysoki poziom samowystarczalności. Inteligentna lokalna sieć energetyczna łączy i kontroluje odnawialne źródła energii w postaci fotowoltaicznych i wodorowych elektrociepłowni z systemami magazynowania energii elektrycznej i cieplnej oraz magazynowania wodoru i odbiorców, takich jak elektrownie lądowe, stacje ładowania i systemy dźwigów — powiedział Alexander Garbar, zastępca kierownika działu rozwoju korporacyjnego i zrównoważonego rozwoju w Duisport.

enerPort

Niemiecki operator terminali wraz z Instytutem Techniki Środowiska, Bezpieczeństwa i Energii Fraunhofera UMSICHT przeanalizowali przyszłościowe technologie i opracowali niestandardowe modele dla największego europejskiego węzła logistycznego w ramach projektu „enerPort”. Następnym krokiem („enerPort II”) jest zainstalowanie w DGT zrównoważonego systemu energetycznego, który łączy odnawialne źródła energii, magazynowanie energii, konsumentów i różne technologie wodorowe, technologie Power-to-X. Kluczowymi elementami są systemy ogniw paliwowych i silniki wodorowe do wytwarzania energii, a także do przechowywania akumulatorów.

Szczególną cechą projektu „enerPort II” jest jego modułowa konstrukcja, która pomoże w dalszym rozwoju portu. Planowane jest zainstalowanie sześciu suwnic bramowych, 12 torów blokowych o długości 730 metrów oraz kilku nabrzeży dla statków żeglugi śródlądowej na powierzchni 240 000 metrów kwadratowych. W DGT mają być używane lokomotywy manewrowe napędzane wodorem. Dla każdej barki w doku dostępne będzie przyłącze zasilania na lądzie, aby zminimalizować emisje gazów cieplarnianych.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close