Trzy kamienie milowe dla terminalu BCT Gdynia
Rok 2021 był wyjątkowy dla Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Porcie Gdynia. Wykazał się najwyższą wydajnością pod względem rocznych przewozów. Ponadto terminal obsługiwał ultra-duże kontenerowce, a także największą partię ładunków projektowych.

Bałtycki Terminal Kontenerowy (BCT), który jest częścią globalnej grupy zarządzającej portami ICTSI, zakończył miniony rok z wynikiem przeładunku 573 874 kontenerów TEU, czyli o ponad 14 procent więcej niż rok wcześniej. Dla samego terminalu taki roczny wolumen jest najwyższy w całej jego historii. Warto przypomnieć, że poprzedni rekord został ustanowiony w 2020 roku, kiedy BCT przeładował 502150 TEU. Terminal po raz pierwszy przekroczył limit 500 000 TEU.
Rekordowe statki
Dwa kolejne kamienie milowe dotyczą największych partii kontenerów i ładunków projektowych obsługiwanych przez BCT. W grudniu terminal obsłużył kontenerowiec Cape Akritas o ładowności 11037 TEU, który jest największym tego typu statkiem, jaki kiedykolwiek cumował w Porcie Gdynia. Trzeci kamień milowy ustanowiono w lutym 2021 r., kiedy drobnicowiec TIAN XI został rozładowany w BCT. Dostarczyła 114 sztuk łopat turbin wiatrowych o łącznej wadze 1300 ton. To była największa grupa ładunków ponadnormatywnych obsługiwana w terminalu.