Partnerzy portalu

IWS rozpoczął przeładunki w nowym terminalu kontenerowym w Myszkowie

Tagi: IWS,

Intermodal Wagon Service (IWS) wybudował terminal kontenerowy w Myszkowie położony przy linii kolejowej nr 1 łączącej Trójmiasto z Aglomeracją Śląską i południem Europy. Obiekt oferuje szereg usług logistycznych w tym przeładunki kontenerów, naczep, produktów stalowych, usługi celne, czy obsługę transportu na pierwszej i ostatniej mili.

IWS

Myszków jest ośrodkiem przemysłowym zlokalizowanym w północnej części województwa śląskiego nieopodal Częstochowy i Aglomeracji Śląskiej. IWS na posiadanej działce zbudował tam uniwersalny terminal przeładunkowy. O wyborze tej lokalizacji zadecydowało kilka czynników, które sprawiają, że Myszków ma spory potencjał dla firm z branży logistycznej. Przede wszystkim dostępność dużej liczby potencjalnych klientów z branży przemysłowej i chłonny rynek wewnętrzny w gęsto zaludnionym regionie. Istotnym czynnikiem jest także rozwinięta infrastruktura komunikacyjna. Terminal IWS położony jest przy ważnej linii kolejowej nr 1 która jest częścią europejskiej magistrali Bałtyk — Adriatyk sieci TEN-T. Obiekt leży też blisko autostrady A1 i Centralnej Magistrali Kolejowej. 

— Nasz terminal położony jest przy jednej z najważniejszych magistral kolejowych w Polsce i Środkowej Europie ok 40 km bliżej trójmiejskich portów niż Sławków, dzięki czemu jest ciekawą alternatywą dla klientów w północnej części województwa śląskiego. Ponadto dzięki bliskiej dostępności ważnych szlaków komunikacyjnych możemy oferować obsługę wygodnych połączeń intermodalnych na kierunkach takich jak Małaszewicze, Wrocław, porty bałtyckie czy przewozy zagraniczne do Czech, Niemiec, Rumunii, Turcji, czy krajów północnoeuropejskich. Posiadamy też bogate doświadczenie w realizacji transportów drogowych, krajowych i zagranicznych, zarówno standardowych jak i niestandardowych wymiarów ładunków — zapewnia Damian Szpindler, dyrektor zarządzający IWS.

Rozbudowane możliwości

Terminal może przeładować ok 200 tys. TEU rocznie. Obecnie obsługiwane są 4 pociągi na dobę, a kontenery można składować na 8 stosach. Pojemność składowa wynosi ponad 3152 TEU. Do wykonywania operacji terminalowych wykorzystywana jest suwnica pomostowa, 2 reachstackery Konecranes SMV 4632 TC5.  i wózki widłowe Kalmar. W marcu park maszynowy zostanie uzupełniony o kolejne dwa reachstackery. Urządzenia pozwalają na sprawne przeładunki kontenerów i innych ładunków. Do załadunku i wyładunku wykorzystywana jest bocznica dysponująca dwoma torami kolejowymi o łącznej długości 2435 m. Bocznica położona jest na zachód od stacji PKP Myszków. Tor dojazdowy do bocznicy nr 113 odgałęzia się rozjazdem zwyczajnym nr 28 leżącym w torze nr 103 w km 262,178 linii kolejowej nr 1 Warszawa – Katowice.

— Rozbudowana flota, nowoczesny park maszynowy, doświadczenie i podejście do planowania sprawia, że oferujemy kompleksowe usługi logistyczne, a także zapewniamy punktualność i szybkość dostaw. Myszków jest bardzo ciekawą lokalizacją dla wielu klientów zainteresowanych zrównoważonym transportem ładunków i nowoczesnymi usługami logistycznymi. Współpracujemy z wieloma firmami transportowymi, spedycyjnymi, samochodowymi i przewoźnikami kolejowymi. Wysyłamy codziennie około 130 pojazdów ciężarowych. Obsługujemy 4 pociągi dziennie. Realizujemy też zlecenia na przeładunki produktów takich jak blachy w kręgach, blacha płaska, czy ostatnio drewno — zapewnia Damian Szpindler. 

Obecnie terminal zajmuje teren 4,9 ha, lecz warto podkreślić, że IWS dysponuje w Myszkowie 16 hektarami i planuje kolejne inwestycje. Nowy terminal kontenerowy otwiera możliwość przeniesienia ładunków transportu drogowego na zrównoważone przewozy kolejowe dla klientów w południowej Polsce. Terminal IWS obsługuje też połączenie z Świnoujściem, dzięki czemu może oferować przewozy od drzwi do drzwi do krajów takich jak Wielka Brytania, czy Norwegia. 

Oprócz przeładunków kontenerów IWS realizuje też szereg innych usług logistycznych takich jak transport produktów stalowych, naprawa, mycie i serwis kontenerów, inspekcja kontenerów, warzenie kontenerów i samochodów czy usługi celne. Terminal posiada przyłącza elektryczne do jednostek chłodniczych.

— Podsumowując, bardzo dobra lokalizacja zarówno kolejowa jak i drogowa, duży depot kontenerowy, prace serwisowe kontenerów, agencja celna, usługi transportowe, czy usługi magazynowe, oraz budowane magazyny wysokiego składowania w formie Build to Suit (BTS) to mocne strony naszego terminala. Zapraszam serdecznie do współpracy — mówi Damian Szpindler. 

www.eiws.pl

tel. 600 615 631 

ds@eiws.pl

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Oferty pracy

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close