Grupa Wołga-Dniepr rozwija połączenia lotnicze Chiny – UE
Grupa Wołga-Dniepr kontynuuje rozbudowę połączeń lotniczych między Chinami a Europą. Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu klientów, spółka Atran, zajmująca się ekspresowym transportem lotniczym, rozpoczęła obsługę drugiej trasy cargo między Kolonią a chińskimi miastami.

W grudniu rosyjska linia lotnicza Atran, będąca ekspresowym przewoźnikiem cargo Grupy Wołga-Dniepr, uruchomiła drugą lotniczą trasę towarową między Chinami a Niemcami. Połączenie między Shenzhen a Kolonią obsługiwane jest co tydzień samolotami Boeing 737-800BCF.
Rosnący chiński eksport
Chińskie miasto zostało wybrane ze względu na rosnące zapotrzebowanie na eksport zaawansowanych technologii, a także e-commerce, branżę opieki zdrowotnej i produkcję towarów drobnicowych. Vitaliy Andreev, dyrektor generalny Atran, mówi, że trasa została uruchomiona głównie w odpowiedzi na zapotrzebowanie azjatyckich klientów, ponieważ ich liczba stale rośnie. „Jest to drugie bezpośrednie połączenie lotnicze z Chin do Kolonii/Bonn i stanowi doskonałą alternatywę w Europie dla wielu chińskich eksporterów. Nasi klienci docenią bezpośrednie loty z Xi’an i Shenzhen” – dodaje.
Połączenie między X’ian i Kolonią było już wcześniej otwarte. W listopadzie Atran zaczął obsługiwać regularne loty z tego 13-milionowego miasta położonego w centralnej części Chin za pomocą Boeinga 737-800BCF. Firma podała, że sama usługa składała się z trzech segmentów z dwoma lądowaniami technicznymi w Krasnojarsku i Moskwie. Trasa między miastami chińskimi i niemieckimi trwa 12 godzin. Jeden samolot może przewieźć do 23 ton różnych ładunków, w tym drobnicy, e-commerce, towary niebezpieczne, żywe zwierzęta itp.
Dlaczego Kolonia?
Port lotniczy Kolonia/Bonn został wybrany częściowo ze względu na jego długie relacje biznesowe z Atranem (lotnisko i spółka współpracują od 2012 roku). Drugim powodem, dla Andreeva, jest fakt, że jest „jednym z nielicznych portów lotniczych nastawionych na tworzenie korzystnych warunków dla lotnictwa cargo”. W obliczu rosnącego popytu wzmocnił infrastrukturę cargo i znalazł niezbędne zasoby – komentuje rosyjski menedżer.
„Decyzja Atran o obsłudze lotu z Xi’an do Kolonii jest w pełni zgodna z naszym pragnieniem zwiększenia obrotów towarowych z Chin. W tej chwili zauważamy, że coraz więcej chińskich spedytorów wybiera lotnisko Kolonia/Bonn jako alternatywę dla ruchliwych lotnisk europejskich – mówi Thorsten Wiefer, dyrektor ds. rozwoju sektora cargo na lotnisku Kolonia/Bonn.
Rosyjski przewoźnik ma już doświadczenie w łączeniu różnych chińskich miast z rosyjskimi hubami. W różnych okresach firma obsługiwała połączenia z Shijiazhuang, Nanjing, Hangzhou, Urumqi oraz Zhengzhou, Dalian, Szanghaju. Niektóre z nich wciąż znajdują się na jego mapie. Te i wiele innych tras firmy obsługuje flota trzech Boeingów 737-400SF i sześciu Boeingów 737-800BCF.