HHLA zamówiła 11 automatycznych pojazdów Konecranes Gottwald
Zarządzająca terminalami kontenerowymi w Porcie Hamburg spółka HHLA zamówiła 11 elektrycznych automatycznych pojazdów kontenerowych AGV marki Konecranes Gottwald. Urządzenia będą pracować w terminalu CTA.

Podstawową działalnością spółki HHLA jest obsługa kontenerów w portach morskich oraz transport kontenerów między portami, a także szerokie spektrum usług portowych, konsultingowych i innych. Wykorzystując zaawansowaną technologię i wysoki poziom automatyzacji, ich terminal CTA w Hamburgu jest pierwszym na świecie obiektem kontenerowym, który uzyskał certyfikat neutralności klimatycznej.
– Program odnowy parku maszynowego AGV to duża część tego, jak bierzemy odpowiedzialność za ochronę środowiska. Przejście na technologię napędu czysto elektrycznego daje nam możliwość ładowania akumulatorów AGV energią elektryczną z odnawialnych źródeł energii – mówi Thomas Förster, dyrektor ds. technologii terminali w CTA.
11 zamówionych pojazdów Konecranes Gottwald AGV to sterowane programowo transportery kontenerowe, które przemieszczają się między suwnicami nabrzeżowymi a placem składowym kontenerów. Mają zoptymalizowaną konstrukcję o niskiej masie pojazdu przy jednoczesnym zapewnieniu dużej ładowności. Ich akumulatory litowo-jonowe zapewniają opłacalność w połączeniu z niskim wpływem na środowisko. Gdy zapas energii jest niski, uzupełniają akumulatory, wjeżdżając do jednej z 18 stacji automatycznego ładowania (ACS) rozmieszczonych wokół terminala w celu szybkiego ładowania.
Dostawa urządzeń zaplanowana jest na początek 2023 r. Po realizacji zamówienia całkowita liczba AGV z bateriami litowo – jonowymi w terminalu CTA wyniesie 95 sztuk.