Kazachstan i Chiny zwiększą przepustowość przejść granicznych
Kazachstan i Chiny planują zintensyfikować transgraniczny transport drogowy. W tym celu zwiększą przepustowość ważnych punktów kontrolnych. Spowoduje to zmniejszenie kolejek ciężarówek w pobliżu granicy obu krajów.

W nadchodzących latach z Chin do Kazachstanu lub odwrotnie będzie kursować więcej pojazdów ciężarowych. Rządy obu państw zgodziły się na zwiększenie przepustowości funkcjonujących punktów kontrolnych, w tym Dostyk/Alaszankou, Bakhty/Baketu i Nur Żoły/Khorgos. Ponadto przejście graniczne Nur Żoły/Khorgos stanie się całodobowe. Strony pracują również nad ponownym uruchomieniem drogowych przejść granicznych Maikapchagai/Jimunai i Kolzhat/Dulata, które były wcześniej zamknięte z powodu nieskutecznej kontroli sanitarno-epidemiologicznej. Takie działania będą realizowane w celu zintensyfikowania transgranicznego drogowego ruchu towarowego między krajami.
Obecnie wspomniane przejścia graniczne mają bardzo ograniczoną przepustowość do obsługi samochodów ciężarowych. Na przykład przeprawa Nur Żoły/Khorgos może obsłużyć do 50 pojazdów dziennie, przeprawa Bakhty/Baketu – do 40 pojazdów, a Dostyk/Alashankou – do 10 pojazdów. W efekcie na granicy chińsko-kazachstańskiej z obu stron, zwłaszcza na przejściu Bakhty i Nur Żoły, zwykle ustawiają się kolejki ciężarówek.