Reachstacker Hyster z przesuwaną kabiną usprawnił przeładunki terminalu Adampol w Małaszewiczach
Park maszynowy terminalu Adampol w Małaszewiczach wzbogacony został o nowy reachstacker marki Hyster, wyposażony w przesuwaną kabinę zapewniającą bardzo dobrą widoczność podczas przeładunku kontenerów. Dzięki inwestycjom w nowoczesne urządzenia terminalowe Adampol zwiększa możliwości przeładunków na kluczowym kolejowym przejściu granicznym w Nowym Jedwabnym Szlaku.
Producent urządzeń terminalowych Hyster opracował innowacyjną wysuwaną kabinę operatora, która poprawia widoczność i ułatwia wykonywanie czynności przeładunkowych. Jednym z urządzeń, w których zastosowano to rozwiązanie jest reachstacker Hyster RS46-33XD/62. Tego typu wózek do przeładunku kontenerów wzbogacił niedawno park maszynowy terminalu Adampol w Małaszewiczach, na którym w listopadzie oddano do użytku 2100 mkw. nowego placu pod rozładunek kontenerów.
Duże możliwości
Nowy reachstacker może dźwigać kontenery o masie 45 ton, co ma zastosowanie w przeładunkach intermodalnych. Centrum Logistyczne w Małaszewiczach jest jednym z terminali intermodalnych zlokalizowanych w obrębie tzw. „suchego portu Małaszewicze”, gdzie dokonuje się przeładunków między pociągami o rozstawie 1435 mm i 1520 mm kursującymi na intermodalnym Nowym Jedwabnym Szlaku łączącym Chiny i kraje azjatyckie z Europą. Szybkość i niezawodność operacji przeładunkowych ma duże znaczenie dla spedytorów, załadowców towarów i przewoźników, którzy biorą udział w euroazjatyckiej wymianie handlowej. Czynniki te były brane pod uwagę przy wyborze dostawcy urządzeń terminalowych dla spółki Adampol.
— 25 listopada w naszym Centrum Logistycznym w Małaszewiczach zostało oddane do użytku 2100 m2 nowego placu przeznaczonego pod rozładunek i składowanie kontenerów ładownych. Docelowa wielkość tego placu ma wynosić 18200 m2. Oczywistym jest, że zależy nam na maksymalnym wykorzystaniu powierzchni naszego Terminala Kolejowego. Bazując na dotychczasowym doświadczeniu wybraliśmy urządzenie Hyster jako spełniające nasze wymagania w zakresie wyposażenia i zdolności przeładunkowych. Wysięg maszyny pozwala na układanie kontenerów na wysokość pięciu poziomów i trzech rzędów, a także na wykonywanie operacji na równoległym torze — wyjaśnia Barbara Wójcik, zastępca dyrektora Cargo, Centrum Logistycznego w Małaszewiczach Adampol SA.
Nowoczesne rozwiązania
Hyster RS46-33XD/62 wyposażony jest w silnik Mercedes-Benz OM470 Stage V o niskiej emisji spalin. Oś sterująca konstrukcji przekładowej wykorzystuje słynny system Hystera ceniony za długowieczność i bardzo małą pracochłonność.
— Reachstacker został zaprojektowany z trwałych i nowoczesnych podzespołów. W dostarczonym urządzeniu, wlot powietrza został umieszczony wyżej aby powietrze zasysane, zawierało mniejsze zapylenie. Urządzenie zostało wyposażone w zewnętrzne elektryczne podgrzewanie silnika, ułatwiające rozruch podczas dużych mrozów — informuje Tomasz Markowski, doradca techniczno – handlowy w Zeppelin Polska, dystrybutorze marki Hyster.
Unikatowym rozwiązaniem zastosowanym w urządzeniu dostarczonym na terminal Adampol w Małaszewiczach jest przesuwana w pełnym zakresie kabina, która może przemieszczać się do przodu maszyny. Poprawia to widoczność i komfort pracy operatora reachstackera.
— Przesuwna kabina umożliwia bardzo dobrą widoczność, co ma znaczenie przy obsłudze kontenerów nieznajdujących się w bezpośrednim dostępie do urządzenia. Obecnie przeładowywanych jest do 6 pociągów na dobę — komentuje Barbara Wójcik. Teraz na Terminalu Adampol pracują 3 tego typu maszyny. Spółka planuje jednak zakup kolejnych dwóch urządzeń do przeładunków przesyłek kontenerowych. Terminal Adampol w Małaszewiczach jest jednym z kluczowych terminali kolejowych” na Nowym Jedwabnym Szlaku. Roczne zdolności przeładunkowe tego Centrum Logistycznego wynoszą 160 tys. TEU. Oprócz kontenerów Adampol przeładowuje również samochody osobowe – tygodniowo jest w stanie obsłużyć 7 par pociągów (typu LEX/RoRo) z takim ładunkiem.