Pierwszy kontenerowiec zawinął do terminalu HHLA w Trieście
Kontenerowiec OPS Hamburg został rozładowany w terminalu HHLA w Trieście na północnym Adriatyku. Jest to pierwszy statek, który był obsługiwany w obiekcie od czasu jego przejęcia przez niemiecką grupę logistyczną. Pierwsza dostawa składała się z suchych i zimnych kontenerów dostarczonych z Turcji do Włoch.
W zeszłym tygodniu rozpoczął działalność włoski terminal wielofunkcyjny Piattaforma Logistica Trieste (PLT), znany również jako HHLA Terminal Trieste. We wtorek 7 grudnia do nabrzeża zacumował pierwszy kontenerowiec. Był to statek OPS Hamburg eksploatowany przez CMA CGM. „Niewątpliwie dobry znak, nazwa statku nawiązuje do związku między Triestem a naszym większościowym udziałowcem HHLA w Hamburgu” – zauważył Antonio Barbara, dyrektor zarządzający HHLA PLT. Rozładunek trwał jeden dzień, do wieczora 8 grudnia.
Kontenerowiec o ładowności 850 TEU dostarczył suche i zimne kontenery z Turcji i Malty do portu w Trieście. Razem ze statkiem CMA CAGM Tanger o tej samej pojemności, który co tydzień obsługuje trasę TMX3 pomiędzy portami Turcji (Istanbul Ambarli, Gemlik, Genze), Malty (Malta Freeport), Włoch (Triest) i Słowenii (Koper). „Usługa TMX3 oferuje jeden z najlepszych w swojej klasie czasów tranzytu między zachodnią Turcją a północnym Adriatykiem – Włochami i Słowenią – z podróżą 3,5 dnia z Gemlik do Triestu i 4 dni z Gemlik do Koper”, powiedział Paolo Lo Bianco, dyrektor zarządzający CMA CGM Włochy.
Terminal HHLA Triest
Wielofunkcyjny terminal HHLA PLT jest ważną częścią włoskiego portu morskiego Triest i znajduje się w Strefie Wolnego Portu. Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) nabył większościowy udział w terminalu. 27-hektarowy obiekt portowy składa się z obszaru do przeładunku różnego rodzaju kruszyw oraz nowo wybudowanego obszaru, który zapewnia wystarczająco głębokie miejsca do cumowania dla statków typu RoRo i kontenerowców. Jako węzeł logistyczny na linii Bałtyk-Adriatyk, Triest jest nie tylko bardzo dobrze skomunikowany z Europą Środkowo-Wschodnią, ale także oferuje połączenia aż do regionu Bałtyku. PLT wykorzysta tę strategicznie istotną pozycję do wzmocnienia ekologicznego transportu kolejowego z europejskim zapleczem.