Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Pierwszy kontenerowiec zawinął do terminalu HHLA w Trieście

Tagi: HHLA, Triest,

Kontenerowiec OPS Hamburg został rozładowany w terminalu HHLA w Trieście na północnym Adriatyku. Jest to pierwszy statek, który był obsługiwany w obiekcie od czasu jego przejęcia przez niemiecką grupę logistyczną. Pierwsza dostawa składała się z suchych i zimnych kontenerów dostarczonych z Turcji do Włoch.

fot. HHLA

W zeszłym tygodniu rozpoczął działalność włoski terminal wielofunkcyjny Piattaforma Logistica Trieste (PLT), znany również jako HHLA Terminal Trieste. We wtorek 7 grudnia do nabrzeża zacumował pierwszy kontenerowiec. Był to statek OPS Hamburg eksploatowany przez CMA CGM. „Niewątpliwie dobry znak, nazwa statku nawiązuje do związku między Triestem a naszym większościowym udziałowcem HHLA w Hamburgu” – zauważył Antonio Barbara, dyrektor zarządzający HHLA PLT. Rozładunek trwał jeden dzień, do wieczora 8 grudnia.

Kontenerowiec o ładowności 850 TEU dostarczył suche i zimne kontenery z Turcji i Malty do portu w Trieście. Razem ze statkiem CMA CAGM Tanger o tej samej pojemności, który co tydzień obsługuje trasę TMX3 pomiędzy portami Turcji (Istanbul Ambarli, Gemlik, Genze), Malty (Malta Freeport), Włoch (Triest) i Słowenii (Koper). „Usługa TMX3 oferuje jeden z najlepszych w swojej klasie czasów tranzytu między zachodnią Turcją a północnym Adriatykiem – Włochami i Słowenią – z podróżą 3,5 dnia z Gemlik do Triestu i 4 dni z Gemlik do Koper”, powiedział Paolo Lo Bianco, dyrektor zarządzający CMA CGM Włochy.

Terminal HHLA Triest

Wielofunkcyjny terminal HHLA PLT jest ważną częścią włoskiego portu morskiego Triest i znajduje się w Strefie Wolnego Portu. Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) nabył większościowy udział w terminalu. 27-hektarowy obiekt portowy składa się z obszaru do przeładunku różnego rodzaju kruszyw oraz nowo wybudowanego obszaru, który zapewnia wystarczająco głębokie miejsca do cumowania dla statków typu RoRo i kontenerowców. Jako węzeł logistyczny na linii Bałtyk-Adriatyk, Triest jest nie tylko bardzo dobrze skomunikowany z Europą Środkowo-Wschodnią, ale także oferuje połączenia aż do regionu Bałtyku. PLT wykorzysta tę strategicznie istotną pozycję do wzmocnienia ekologicznego transportu kolejowego z europejskim zapleczem.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close