Partnerzy portalu

Maersk zaprezentował projekt kontenerowca na metanol

Tagi: Maersk,

Maersk zaprezentował projekt kontenerowców o pojemności 16 000 TEU, zasilanych metanolem o neutralnych węglowo.

fot. Maersk

— Podczas ich projektowania naszą ambicją było upewnienie się, że nowe statki będą mogły obsługiwać naszych klientów w inteligentniejszy sposób, jednocześnie przyczyniając się do ich celów w zakresie transportu neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla — napisano w komunikacie.

Nowa konstrukcja pozwala na 20% wyższą wydajność energetyczną na transportowany kontener, w porównaniu do średniej w branży dla statków tej wielkości. Ponadto oczekuje się, że cała seria pozwoli zaoszczędzić około miliona ton rocznych emisji CO2, oferując transport neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla na dużą skalę w handlu oceanicznym.

Nowy projekt

Statki będą miały 350 metrów długości, 53,5 metra szerokości i będą wyglądać inaczej niż to, co widziano wcześniej w przypadku większych kontenerowców. Pomieszczenie załogi i mostek będą zlokalizowane na dziobie, aby umożliwić zwiększenie liczby przewożonych kontenerów. Komin będzie znajdował się na rufie i tylko po jednej stronie statku, zapewniając w ten sposób dodatkowe miejsce na ładunek. To oddzielenie miejsca zakwaterowania od Komin poprawi również wydajność w porcie.

Praca]e nad projektem zajęło prawie pięć lat, a wszystko to podczas przemierzania niezbadanych terytoriów projektowania marynarki wojennej. W trakcie prac trzeba było sprostać kilku wyzwaniom. Po pierwsze, należało zadbać o komfort załogi, umieszczając kwaterę w tym bardziej eksponowanym miejscu. Co więcej, odpowiednia wytrzymałość kadłuba była również kluczowym parametrem do zabezpieczenia, ponieważ blok mieszkalny normalnie działał jako „usztywniacz” kadłuba, gdy jest umieszczony dalej do tyłu. Należało opracować nowe miejsca na łodzie ratunkowe i światła nawigacyjne, a także nowe kamery wspierające widok kapitana podczas nawigacji.

Seria, zbudowana przez Hyundai Heavy Industries, jest wyposażona w innowacyjną konfigurację silnika dwupaliwowego, która może pracować na metanolu i konwencjonalnym paliwie o niskiej zawartości siarki. Statki będą mogły odbyć całą podróż w obie strony, np. Azja-Europa, na zielonym metanolu.

Możliwość komentowania została wyłączona.

ARCHIWUM WPISÓW PORTALU

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close