Partnerzy portalu

slideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslideslide

Felb uruchomi regularne połączenia na NJS omijające Białoruś

St. Petersburg stał się kolejnym miastem, które włączono do sieci połączeń transazjatyckich na Nowym Jedwabnym Szlaku. Rosyjski port będzie obsługiwał przeładunki kontenerów na serwisach m.in. miedzy Niemcami a Chinami. Nowe połączenie omijające Białoruś uruchomił Felb, spółka z grupy kapitałowej Kolei Rosyjskich.

Felb uruchomi regularne połączenia na NJS omijające Białoruś
fot. Felb

11 grudnia dotarł do Pekinu pierwszy intermodalny pociąg, który wyprawiono z St. Petersburga transportujący kontenery, które drogą morską przewieziono z Hamburga. Z niemieckiego portu statek wypłynął 16 listopada, a do rosyjskiego terminala zawinął 25 listopada. Tym samym czas tranzytu między Hamburgiem a Pekinem wyniósł 26 dni. Usługa short sea umożliwia też obsługę przeładunku kontenerów w portach Gdańsk/Gdynia i Rotterdam. Jak informuje firma Felb, odpowiedzialna za organizację nowego serwisu intermodalnego, w 2022 tego typu przewozy przez St. Petersburg będą się odbywały regularnie. Początkowo pociągi będą jeździć Koleją Transsyberyjską i dwiema alternatywnymi trasami: przez Mongolię oraz rosyjsko — chińskie przejście graniczne Zabajkalsk/Manzhouli. Natomiast później uruchomione będą także połączenia przez Kazachstan. Nowa usługa pozwoli odciąży zatłoczony szlak przez Białoruś i zwiększy wolumen przewozów kontenerów na NJS.

Zaletą nowej trasy jest fakt, że potrzebny jest tylko jeden przeładunek na granicy chińsko — rosyjskiej. W przypadku przewozów przez Białoruś i Ukrainę konieczne są dwa przeładunki między taborem o rozstawie europejskim i rosyjskim. Na decyzję o uruchomieniu nowej trasy omijającej Białoruś, oprócz kongestii na granicach wpływ ma także sytuacja polityczna. Natomiast wadą jest konieczność wykorzystania żeglugi bliskiego zasięgu, co wydłuża transit time.  

— Ostatnio na europejskiej części trasy z Europy Środkowej do Chin powtarzały się trudności. W szczególności sytuacja polityczna na Białorusi i długie korki na polskiej granicy utrudniały transport — napisano w komunikacie Felb.

Jak zapewnia spółka, kapitałowe powiązanie Felb z Kolejami Rosyjskimi ułatwia komunikację z przewoźnikiem, który uruchamia pociągi po rosyjskiej stronie. Felb organizuje transport ładunków w kontenerach 40 i 20-stopowych. Firma przewozi towary z i do Chin, a dzięki przeładunkom w Dalian i żegludze short sea obsługuje też rynek japoński i koreański.

— Nowa usługa wyraźnie wzmocni handel towarami z Chinami, ponieważ teraz jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom stabilne rozwiązanie z łatwym do zarządzania czasem tranzytu, w którym wszystko mamy w swoich rękach. W dłuższej perspektywie nowa usługa z Sankt Petersburga odciąży istniejące trasy przez Polskę, co zmniejszy opóźnienia — zapewnił Uwe Leuschner, prezes Felb.

Możliwość komentowania została wyłączona.

Szanowny czytelniku Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej: Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Intermodal News Sp. z.o.o.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close